Camillas variant var intressant. Inte så dumt om man skall ner bara några bultar, tex. Dessutom tror jag inte att hon gör sig beroende av endast en bult, eftersom hon ju är säkrad med repet hela tiden i nästa bult nedanför, eller hur Camilla? (Sen tycker jag inte att det är fel att lita på en enda bult om man bedömer den som hel och fin, i de få fall då det kan bli nödvändigt, särskilt inte då jag redan hängt i den en stund och den hållit.)
I övrigt har den här tråden övertygat mig om att jag skall slänga min sket-tunga, högkvalitativa, dyra, grova snabblänk som jag aldrig använder, och som tydligen skulle kunna vara farlig för andra. Pinsamt att den suttit på selen i flera år.
Personligen kommer jag framgent att lämna en vanlig karbin och helt enkelt låta mig firas ner. Och sedan rensa karbinen uppifrån eller från sidan eller med hjälp av en überstark sportklätterprinsessa från Göteborg! Och om inte det går - hur mycket är min äldsta karbin egentligen värd efter tio års bruk, och hur ledsen blir den som hittar den?