Olika typer av paddlare

Fler religioner hos GKF

http://www.gkf.info/paddling/Religioner/Religioner.htm

Kryssarpaddlaren var ju för övrigt kanon, dessutom den enda som innehöll skumgodis!

Och wannabee vill man ju vara; mest för att kunna snacka om teknisk padding till skillnad mot raktframpaddlarnas otekniska paddling ;)

Annars känns ju erb'sj tillägg om motionspaddlarna klart passade och likaså srpp's "förklädda racingwannabe kajakförsäljar-&missionärerna"

tycker erik s, som mest är skrivbords och soffpaddlare men ibland lyckas ta mig ut på vattnet, då helst i stabil skäddakajak, hellre snirkligt än rakt och väldigt väldigt sällan fort ;-)

En svåger brukar säga att de har en "aktiv fritid". Den inskränker sig till dock till sommartid.
Själv har jag nog lite av allt det där, förutom att jag inte är nybörjare. Jag är prylmänniska, fast det är jag överlag. Åh en ny mobiltelefon är ute, ser kul ut!
Jag har delat dusch med ett vindsurfingsegel (fråga inte), däremot ligger kajaken uppallad hos en bekant nära vatten så den ligger inte i en garderob och skräpar.
Jag började paddla av en kombination av motion och ja, naturupplevelser. Det var inte så lätt att säga till kaptenen på segelbåten att stanna för sjutton, jag vill ttta på en blomma där!

Jag var på en liten dykmässa en gång - jag var kaffe- och fikafixarmänniska - och gav en inblick i hur det skulle kunna vara om ett gäng som håller på med i stort sett vad som helst samlas. Nu så dyker jag inte själv, kommer aldrig att göra det heller, ingen dykare ska känna sig utpekad.
Men en kille var så där att han dök inte om han ine hade någon sorts specialtank med en speciell luftblandning. Efteråt undrade jag lite hur många som de facto dök. Och det var specialgps och fenor och jag hängde faktiskt inte med. Men jag kan mycket väl tänka mig att jag skulle dras med i någon liknande diskussion under rätta förutsättningarna fast rörande paddling.

Skumgodis för bövelen!

Någonstans där inne i mitt kalla och hårt raljerande hjärta blir jag understundom lite nöjd, mjuk och fin då jag ser hur den skumgodiskulturen sprider sig i befolkningen... (Skumgodis fungerar enligt enhälliga källor i praktiken ungefär som låten "We shall over come" gjorde i vissas teori.)

Kan skumbananer vara den brygga som igen förenar "potenta proteinpulverpaddlare" och den "fisförnäma fikaförträffligheten"??

Hade vår vän Mezzner nån bra story om muskelrelaterat skumbanansintag bland de allra största vingpaddlarna?

Någonstans där inne i mitt kalla och hårt raljerande hjärta blir jag understundom lite nöjd, mjuk och fin då jag ser hur den skumgodiskulturen sprider sig i befolkningen... (Skumgodis fungerar enligt enhälliga källor i praktiken ungefär som låten "We shall over come" gjorde i vissas teori.)

Kan skumbananer vara den brygga som igen förenar "potenta proteinpulverpaddlare" och den "fisförnäma fikaförträffligheten"??

Visst är det vackert?! Man blir nästan rörd...

Men ta det lugnt nu... vi vill ju inte att det ska blandas ihop alltför mycket :cool:

Nej, jag avstår från att utveckla den historien om en förtappad själ. Jag tror inte vi ska nämna honom i forumet.

De "förklädda racingwannabe kajakförsäljar-&missionärerna"... ;)

Jag citerar mig själv, med en slags ursäkt och möjligen ett förtydligande:
Det hela skall ses som humor!

Jag tycker att kamraterna här, de med en viss bäring på den kommersiella delen av paddlandet, sköter sig förträffligt bra.

Jag känner att jag trampat i klaveret, jag önskar jag kan mildra det som tagits som en anklagelse. Jag hoppas att jag kan göra skadan ogjord.

srpp:
Tro mig, skumbananskonsumenten ifråga är en förtappad själ.
Dels kränger han verkligen kajaker, dessutom paddlar han JÄMT när en annan måste vara samhällsbärare och dessutom hålla grytan kokande på Utsidan...

(Just ja, ödmjukhet är min melodi...)
Nu kan jag ha fel, skumbanansmannen kan även ha en mission från högre makt att förse oss med de kajaker vi verkligen förtjänar, och avseende dieten kan den ändå vara den rätta - för man hamnar snart i landslaget om man letar efter en värre duracellkanin än han. Kalorier som kalorier!

Han är dock inte registrerad i forumet, så dels räknar jag inte med att han kan bjäbba emot, och dels ber jag om ursäkt för interna skämt.

Det kanske är så enkelt att det inte behövs fler kategorier än dessa två?

I så fall blir jag nog en wannabee-potent proteinpulverpaddlare ;-)

Senast ändrad:
Jag tycker oxå det räcker med dessa 2 grupper annars blir alldeles för rörigt! Man vet ju knappt själv var man hör hemma!
Har förresten själv ätit av dom "omtalade" skumbananerna, å dom är faktiskt jättegoda :)

/Janne

Jag är väl mest en motionspaddlare, sticker planlöst ut på både kortare och längre sträckor, sällan planerade mer än en timme i förväg. Allt från solvarma sommardagar, regniga & blåsiga lekar i vågor.......har även fått ett infall och paddlat bort julmaten på annandagen, det fanns ju ingen is att åka skridskor på!!!!

Kör OFTAST med roder, men vill gärna lära mig lite mer avancerad paddelteknik.
Kan någon gång då och då bli en "Kryssare", och dra ut på tur. Gillar att ligga kvar i sovsäcken, så det blir sällan långa etapper.

eriksjos Och wannabee vill man ju vara; mest för att kunna snacka om [I sa:
teknisk padding[/I] till skillnad mot raktframpaddlarnas otekniska paddling ;)

Hej Erik!

Enligt en till dig närstående inte-så-nära-som-Pia- källa har du de senaste åren utvecklats till en bråttom-rakt-fram-paddlare.

Beror detta på?

1. Du har blivit mer oteknisk på gamla dagar och kan lika gärna använda winge.

2. Du har blivit ett racingwannabee (Du kanske "har ett tävlingslinne i din Kokatat" * )?

*Ulv i fårakläder på paddelspråket

Hej Erik!

Enligt en till dig närstående inte-så-nära-som-Pia- källa har du de senaste åren utvecklats till en bråttom-rakt-fram-paddlare.

Beror detta på?

1. Du har blivit mer oteknisk på gamla dagar och kan lika gärna använda winge.

2. Du har blivit ett racingwannabee (Du kanske "har ett tävlingslinne i din Kokatat" * )?

*Ulv i fårakläder på paddelspråket

Jag tror det är en kombination av 1 och 2 samt tillägget skumgodis som gjort att jag fått upp medelhastigheten från två till tre kilometer i timmen de senaste åren;) Håller jag på lite till kan jag snart klara DKM+ på en knapp vecka...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mats L Synpunkter olika havskajaker Paddling allmänt 0
rois Effektivitet hos några olika släproder Paddling allmänt 14
Stiffan Hur paddla olika starka och vikt Paddling allmänt 6
Per Crona Olika teknik beroende på paddel Paddling allmänt 31
Anders V Olika skäddakonstruktioner Paddling allmänt 10
Micke U Tips på olika tävlingskajaker. Paddling allmänt 2
H Linde en var, men olika Paddling allmänt 11
Strmbrg Ni som paddlat olika båtar (före köp): Paddling allmänt 6
MajaEve Surfski/motionskajak liten och lätt paddlare? Paddling allmänt 2
eyck Intressant liten vattenjet för paddlare Paddling allmänt 12
Neonz Havskajak köpråd 'lång paddlare' Paddling allmänt 23
Ballderrot Kajaktips till köpsugen 2 meter lång paddlare... Paddling allmänt 15
rvqrat Paddlare till Åre Extreme Challenge sökes (akut) Paddling allmänt 1
Mikael Svartsö Köp av kajak för förstagångs paddlare? Paddling allmänt 5
MFDN Välja kajak för mindre paddlare? Paddling allmänt 36
Matte83 Paddlare räddad på ö. Paddling allmänt 62
JohanC Sökes: Storbystade paddlare Paddling allmänt 11
thureb Två paddlare på Svalbard anfölls av isbjörn Paddling allmänt 20
lejnad Erfarna paddlare - se hit! Paddling allmänt 5
snowhound Små kajaker till "stora" paddlare? Paddling allmänt 8
Paddla.se Antal paddlare i Sverige? Paddling allmänt 27
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
Elkie Blå Band-paddlare försvunnen....! Paddling allmänt 43
NorthernLight Hjälp välja kajak för liten paddlare Paddling allmänt 34
osterake försvunnen paddlare Paddling allmänt 1
Rindmyr Kajak för långa paddlare!? Paddling allmänt 22
petski Inte så kul för en paddlare Paddling allmänt 1
Janneos HBB paddlare 2007 Paddling allmänt 1
Mike C Frågor till HBB paddlare Paddling allmänt 10
Brune 2st HBB paddlare framme Paddling allmänt 0
Rogerj paddlare kring Westervik! Paddling allmänt 0
Rogerj paddlare i härnösands trakten. Paddling allmänt 0
toblotron Bra matrecept för paddlare? Paddling allmänt 0
kajakmicke paddlare = miljöbelastning? Paddling allmänt 22
flajjer Avgift för paddlare Paddling allmänt 40
Öbacka Shorts och tröjor för paddlare Paddling allmänt 7
mattias_altin Efterlysning Feathercraft-paddlare Paddling allmänt 0
PS-VKF Tre lyckliga HBB-paddlare har nått Haparanda Paddling allmänt 2
kajakmicke paddlare druknade Paddling allmänt 7
bombom Paddlare sökes - för ÅEC Paddling allmänt 1
Forest Svår kajak eller dålig paddlare? Paddling allmänt 5
Kalle E Udda paddling, och paddlare Paddling allmänt 3
S/Y Norden Sveriges snabbaste paddlare Paddling allmänt 10
articat Paddlare för USA och freden Paddling allmänt 57
Fischer Träffa andra paddlare irl! Paddling allmänt 2
Stadan Paddlare = bajsare? Paddling allmänt 21
tomas77 Paddlare sökes Paddling allmänt 1
ew Paddlare på vintern ... Paddling allmänt 16
SES Kamera för paddlare Paddling allmänt 11
Fischer Bok om HBB av HBB-paddlare Paddling allmänt 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg