Skrämmande
Hej Seglartjej!
Var roligt att få ditt svar nu, och det var nästan skrämmande, jag skulle nästan kunnat skriva det själv.
Även jag köpte ett par Scott Santiago Mission, samma längd som du, efter tips från telemarksdoktorn på Freeride, bland annat. Det var den skida som jag kände verkade passa mig bäst. Även jag är supernöjd med skidorna och jag har hunnit åka betydligt mer med mina. Gjorde säsong i Björkis och firade nyår i Hemavan så jag har hunnit prova dem på de flesta underlag och förhållanden. I början tyckte jag de kändes lite svåra i pisten och tänkte at jag skulle behålla mina Monster som pistskida men mot slutet av säsongen åkte jag aldrig på dem och sålde dem till en kompis. Santiagon är jag helt förtjust i, den var som en dröm i skogen i Hemavan, jag utvecklades massor genom dem, gick att åka fortare, bättre och få mer flyt. Den är även kanon i lössnö på stora ytor, bär bra trots sin längd och går att köra stora svängar med även om den fördrar lite kortare. Funkar även på lite stökigt underlag men då får man jobba med dom mer men det måste man ju med de flesta skidor. Kort sagt, de är grymma! Jag kan dock ändå tänka mig att till nästa säsong köpa ytterligare en skida, en ren storbergsskida som är lite längre, bredare och med mindre svängradie för att kunna bränna riktigt mycket på berget. Då det blev riktigt brant och mycket snö kändes inte Santiagon optimal.
Nu måste jag sluta snacka skidor, annars dör jag av abstinens men jag kan bara säga att du har en grym skida, åk mer och testa dess fulla potential. Hoppas du får mer vinter än mig i år, jag har flyttat till Skåneland så det ser mörkt ut... Men det är ju nära till Alperna...
Ski on!
/Hanna