Övernattningstur!

Uppdaterad anmälningslista övernattningstur 15-16 juni (mer info om resväg och mål längre fram):

Rimn
Fotografiskt
Troswe
Bölet
Friskus5
Glenn

Övernattningsturen är givetvis helt kostnadsfri.

Visst får du bära den :)
Väldigt lätt då den var i nitad plåt som var tunnt.
De borde kunna göra sådana i Titan :)

Titangrytor kräva vissa skedar, förslagsvis också i titan. :)

Uppdaterad anmälningslista övernattningstur 15-16 juni (mer info om resväg och mål längre fram):

Rimn
Fotografiskt
Troswe
Bölet
Friskus5
Glenn

Övernattningsturen är givetvis helt kostnadsfri.

Hej,
Igår vandrade vi första etappen av Bohusleden. Det finns inget vindskydd markerat på kartan förutom nära Gunnebo. Då jag följde era ”äventyr” i denna tråd visste jag att det skulle finnas ett vindskydd i närheten av Stora Tjärnet. Jag var inte säker om den skulle finnas direkt på leden men glädjen var stor när vi stötte på den. Det blev en välbehövlig rast där. Jag kunde ana i vilka träd ni hängde era mattor. Mycket fin sträcka efter den något tråkiga första halvan.
Det jag undrar är varför inte alla vindskydd är markerade på leden, både på tyvekskartan över Södra Göteborg och Bohusledens karta finns inte vindskyddet med.
Längre fram får jag nog hänga med någon gång.
Mvh. Veni

Hej,
Igår vandrade vi första etappen av Bohusleden. Det finns inget vindskydd markerat på kartan förutom nära Gunnebo. Då jag följde era ”äventyr” i denna tråd visste jag att det skulle finnas ett vindskydd i närheten av Stora Tjärnet. Jag var inte säker om den skulle finnas direkt på leden men glädjen var stor när vi stötte på den. Det blev en välbehövlig rast där. Jag kunde ana i vilka träd ni hängde era mattor. Mycket fin sträcka efter den något tråkiga första halvan.
Det jag undrar är varför inte alla vindskydd är markerade på leden, både på tyvekskartan över Södra Göteborg och Bohusledens karta finns inte vindskyddet med.
Längre fram får jag nog hänga med någon gång.
Mvh. Veni

Hej !

Vad roligt att du tittade förbi Stora Tjärnet ! Tror det är Mölndals kommun som har vindskyddet då det är markerat på deras karta. Från Tjärnet och bort mot delsjön är det rätt så fin vandring.. lagom kuperat.. i vintras funkade leden som "bobslide" då det var till stor del is... // Andreas

Jag är intresserad av turen 15-16 juni! (men med liten reservation då det inte är helt 100 om det går än)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg