Det här är väl den tredje tråden som TS skapar, den första försvann relativt fort när hans syften med resan blev synade i sömmarna
Punkt 1 känns ju mest som pk-dravel, vill man vara miljövänlig finns det bättre saker att göra än att släppa en kajak till och från Norge. Dessutom undrar jag hur mijöpåverkan kommer att utvärderas, bara för att själva paddlingen sker utan fossila bränslen så betyder det inte att hela resan är miljövänlig(are).
Punkt 2 känns det också som att TS glider lite på sanningen, all utrustning och resorna kostar ju pengar, så helt gratis är det ju inte. Dessutom var den ursprungliga planen att dryga ut matfångsten genom att tigga sig fram genom de västnorska köken. Jag vet åtminstone vad jag tycker om det, men nu verkar det har reviderats till att inte förlita sig på tiggeri längre.
Punkt 3 och 4 är ju lite roliga, finns det något behov av att visa på att det går att leva av naturen? Det gör vi väl alla dagligen, även om vi har gått ifrån självhushållet. Att leva som jägare&samlare är heller inget speciellt nytt... Just punkt 4 intresserar mig mycket. Hur tänker TS här? Att det går att göra i Norge säger ju
ingenting om att det inte skulle gå i Östersjön. Den monumentala avsaknaden av logik här gränsar faktiskt till komedi!
Punkt 5 är väl den enda realistiska punkten på listan. Jag tvivlar inte en sekund på att TS kan genomföra sina resa och lyckas med att "förverkliga sig själv" och jag förstår fullt ut att det är bra för honom. Men de andra skälen, ledsen jag köper det inte för en sekund!