Jag tror nog du kommer bli nöjd med köket, jag gillar mitt trots att det inte är helt perfekt (vilket kök är det). På ett sätt gillar jag det extra mycket för dess fel o brister - relationen blir lite djupare när man funderar över problem o lösningar. (vill nu kanske inte direkt påstå att jag har en djup relation med mitt campingkök men ni förstår vad jag menar). Packningarna är inte så lätta att hitta, vanliga packningar i standarddimensioner skiljer sig en del, jag skulle rekommendera dig att be primus skicka dig 4-5 st originalpacknignar, det gör dom säkert gratis eller för några kronor, du kan ju höra med dom. Säg att den packningen som satt på gick sönder direkt, då får du säkert ett gäng i reserv. Som fett kan du säkert ta vad som helst, vaselin, lypsyl etc. Bara så att packningen lätt glider in i fästet i pumpen. Men Primus lilla fett-tub är verkligen söt och pryder sin plats bland reservdelarna så helst bör du be om en sådan också.
I övrigt är det ett toppenkök tycker jag. Lilla bränsleflaskan räcker gott. Om du tar med extra bensin i någon plastflaska så var extremt noga med att märka hela flaskan i varningsfärger så ingen unge dricker av den av misstag. Lätt hänt tror jag. Alkylatbensin fräter inte och den kan förvaras i vilka flaskor som helst tror jag. Själv har jag en vanlig halvliters pet-flaska som reserv på längre turer.
Visst finns det fina gaskök också men det är ju något visst med bensinkök tycker jag. Lite klassiskt.
/L