Shultze; sa:
Som ni kanske förstår är jag långt i från veteran och vet således inte riktigt vad jag tycker är roligt att käka så där. Maten ovan låter i princip som den mat jag käkar hemma och därför helt Ok, dock låter Wildlife intressant och praktiskt då man kanske kan spara stormköket till kvällen när man ändå skall stanna lite längre på varje ställe. Får ta reda på mer om produkten, finns det någon information på nätet, nån katalog, nån on-linebutik eller en konsumentkontakt skulle jag bli glad.
- John
Jag rekommenderar verkligen att du tar ett djupt andetag, kavlar upp skjortärmarna, sträcker ut armarna åt sidorna, sluter ögonen och säger högt & harmoniskt för dig själv: "Jag är inte rädd, jag kan laga min egen mat". Om terapin lyckas så kommer du garanterat att få en mycket bättre fjällupplevelse.
Jag är ingen fanatisk matalagare, men att ha med sig "hemlagat" ut i naturen är mångfalt bättre än snuskiga industriblandningar.
Nåja.. om du bestämmer dig för att kasta bort hela veckopengen på Wildlife, så se upp med currykyckling med ris.. den åt jag på toppen av Keb en gång (min första fjälltur).. Uscha.. ingen bra upplevelse.
Minnesregel:
färdig påsmat = äckligt & dyrt & jättelätt att laga
hemlagat = mumsigt & billigt & roligt att laga
Sen ett litet hemligt tips om du tycker det är jobbigt att packa upp köket.. schhh.. det här är rymdforskning från NASA, så säg inget till nån
:
lägg köket i ryggsäcken så att du kommer åt det lätt när du stannar för lunch...
uhm.. hoppas det inte blev för dumdrygt det härna, för det var inte meningen. Jag tycker bara det är synd att så få verkar ha sett tjusningen med hemtorkat käk.