Hej,
Jag bär förhoppningsvis snart av på min första längre vandringstur men har fortfarande de stora inköpen kvar att göra.
Jag vet inte riktigt vad man ska prioritera och då jag inte har en ändlös kassa pengar behöver jag prioritera lite. Vad borde jag lägga mer/mindre pengar på?
Jag har tittat en del på väskor och det verkar vara en bra investering. Men de jag tittar på, Kajka och Abisko från Fjällräven är relativt dyra. (2000-3200
. Jag har svårt att se att jag inte kommer fortsätta vilja vandra, men är det värt att köpa en en väska för så mycket pengar?
Är skalplagg osv viktigt? Jag har mestadels bomullskläder just nu, förutom några jeans.
Jag har redan en bra sovsäck men behöver ett tält då jag tror att jag gillar den aspekten av vandring istället för vindskydd.. Problemet är dock att de kan gå från allt ifrån 400 till 4000:- och ännu mer. Jag ska vandra i Skåne till att börja med så jag tror inte det kommer krävas ett alltför slitkraftigt tält. Vad borde passa mig?
Jag är rätt stor, 1.95m och relativt atletisk så tror inte jag har några problem med en lite större väska, när blir en väska för stor? Jag har tänkt lite på att kanske köpa en 75L. Min första vandring kommer vara på 3 dagar men jag tror att jag som mest kommer vandra upp emot 10 dagar eller så, så det hade varit bra om jag kunnat använda allting för båda sorterna.
Tack så mycket!