Tack alla för så bra svar! Jag är mer peppad än någonsin.
Jag har reserverat boken, Vild, på biblioteket. Den verkar intressant.
Anledningen att jag nog vill gå ensam delvis på grund av brist på lämpliga människor att ta med. Det finns nog några jag skulle kunna övertala, men jag tänker att om inte intresset finns där så kanske dom inte är det bästa sällskapet heller. Jag njuter hellre av naturen än lyssnar på gnäll. Sånt där smittar ju av sig också, och det är ju onödigt. Jag trivs utmärkt både med och utan sällskap, båda varianterna har sin charm.
Terrorister i fjällen har jag faktiskt inte hört talas om, däremot har jag blivit varnad för yxmördare. Men lättpackning verkar ju vara populärt, så jag antar att de flesta lämnar yxan hemma.
Björnmat kan jag lika gärna bli på hemmaplan, det verkar uppehålla sig en nalle här i närheten.
Det som skrämmer mig är (fånigt nog) orm, därför siktar jag på att vandra så långt upp i fjällen att jag inte behöver råka ut för det. Jämtlandsfjällen är väl inte ormfria, tror jag mig ha läst någonstans?
Fastfindern verkar smart, tack för tipset! Den ryms inte riktigt i budgeten nu, men jag gör en mental anteckning för framtida äventyr. Jag ska i alla fall lyda rådet att hålla mig till en vältrampad led.
Packningen är ju en hel vetenskap. Jag ser absolut poängen i att kunna övernatta i det fria, så jag tror det får bli att släpa på ett tält. Jag har skrivit packlistor och räknat gram, men det blir många kilo ändå! Jag måste nog lusläsa lättpackartrådarna.