Det finns inget mer skrattretande än vilsna miljönissar som de senaste fem åren har blivit tokdesperata om vår fina jord.
Naturligtvis är allt en halvbluff och med tanke på hur korkade vi svenskar är i allmänhet så går vi på varenda ord som skrivs i media.
Ni kommer väl ihåg fågelinfluensan?
Tillåt mig fnissa bakom datorn och gasa iväg med min bensinslukande bil, livet är underbart.
Andas in, låt tekniken fixa fram lite miljövänlig energi och andas ut, klart!
Hetsa inte upp er så mycket, det borde ni ha gjort redan på 70talet i så fall.
Nu kommer ni kasta skit på mig, huga!
Jag tar inte mitt ansvar, joden kommer gå under, skaffa dig en prius (eller volvo som alla andra jättesmarta människor), elda inte med ved, kör inte bil till jobbet utan ta verktygen i tunnelbanan, låt inte datorn vara på under natten, köp bara naturvänliga produkter, källsortera, drick bara rättvisemärkt kaffe, häll inte i extra vatten när du tvättar (det är bättre att det kliar istället!), använd inte torktumlare, använd inte dubbdäck, kör så snålt som möjligt, släck alla ljus när du åker hemifrån, kör inte banracing, flyg inte utomlands, bila inte utomlands, duscha inte superlänge, använd varje t-shirt minst fem gånger innan du tvätttar den osv.
Vart ska man dra gränsen?
Jag drog min när jag betalar 32,6* % i skatt, moms på allt jag köper och vägskatt på bilen, skatt på drivmedel osv.
DET är mitt bidrag till moder natur, en jäkla massa av min lön, lös det så kallade problemet.
Pssst!
Jag åker faktiskt till sopstationen och sorterar korrekt, och det finns fler bra saker jag gör också!