Min gamla sovsäcksinner-påse/-lakan i siden av märket fjällräven är så tunn och spröd nu efter flitig användning och många tvättar att jag funderar på en ny. Syg jag igen där jag trampar igenom så går det bara upp igen precis bredivd sömmen. Jag behöver den inte primärt för värme, då har jag istället en fleeceinnersäck men vill ha en i siden också mer av hygien- och komfortskäl. Antar att tvätt i 30 är max för siden men skulel dne klara även 40 vore det ett plus.
Jag är 186 cm lång 90 kg, 48cm axelbredd och 120 cm bröstvidd/omkrets.
Jag är ingen gramjägare utan funktion går före lättvikt för mig.
Siden selma har jag hört gott om och är stora 112*220 cm men tycker de är lite dyra (men slår man ut priset per tältnatt så går det an):
Reselakan i siden från Siden Selma
Outnorth har några från (egna märket?) urberg som är lägre i pris , men är 84*220cm
Köp Urberg Silk Liner hos Outnorth
Vill helst ha hel påse, dvs ingen slits i kanten. Jag föredrar att krypa ner i kortändan.
Är dessa något bra?
Är de lagom stora för mej?
eller några andra tips?
/Patrik
Jag är 186 cm lång 90 kg, 48cm axelbredd och 120 cm bröstvidd/omkrets.
Jag är ingen gramjägare utan funktion går före lättvikt för mig.
Siden selma har jag hört gott om och är stora 112*220 cm men tycker de är lite dyra (men slår man ut priset per tältnatt så går det an):
Reselakan i siden från Siden Selma
Outnorth har några från (egna märket?) urberg som är lägre i pris , men är 84*220cm
Köp Urberg Silk Liner hos Outnorth
Vill helst ha hel påse, dvs ingen slits i kanten. Jag föredrar att krypa ner i kortändan.
Är dessa något bra?
Är de lagom stora för mej?
eller några andra tips?
/Patrik