Just nu har jag en Lundhags V8 65-litersäck. Väldigt skön att ha på ryggen men den väger ju trots allt över 3 kg. Har tänkt att jag ska försöka hitta en lite lättare säck o har kollat runt endel på nätet. De krav jag har är att säcken ska vara på 55-60 liter o inte väga så mycket mer än kilot. De kandidater jag har kommit fram till än så länge är dessa:
Haglöfs LIM 55, 1075 g
Granite Gear Vapor Tral, 1070 g
Bergans Helium 55, 1100 g
Vet att de rekomenderade maxlasterna för GG Vapor Trail ligger på 14 kg o för Bergans Helium ligger på 12 kg. Nån som vet vad Haglöfs rekomenderar för sin säck? Sen vet jag ju att man kan lyfta tyngre med säckarna, då jag sett nåt test här på utsidan om Bergans Helium. Nån som gjort liknande test för de andra säckarna? Ibland har man ju behov av att kunna fästa saker utanpå säcken, tex blött tält. Hur funkar det på säckarna?
Det kanske finns liknande säckar som jag missat... tipsa mig gärna om de isf.
Haglöfs LIM 55, 1075 g
Granite Gear Vapor Tral, 1070 g
Bergans Helium 55, 1100 g
Vet att de rekomenderade maxlasterna för GG Vapor Trail ligger på 14 kg o för Bergans Helium ligger på 12 kg. Nån som vet vad Haglöfs rekomenderar för sin säck? Sen vet jag ju att man kan lyfta tyngre med säckarna, då jag sett nåt test här på utsidan om Bergans Helium. Nån som gjort liknande test för de andra säckarna? Ibland har man ju behov av att kunna fästa saker utanpå säcken, tex blött tält. Hur funkar det på säckarna?
Det kanske finns liknande säckar som jag missat... tipsa mig gärna om de isf.