Ny jacka?!

Minimalist har ju fått kritik för dragkedjan

Menar du det neurotiska gnället om amerikaners ovana att sätta damdragkjedjor på herrkläder o viceversa eller menar du befogad kritik?

Lim Ultimate har jag känt lite på, typ något sådant jag söker. Finns det andra än Haglöfs? Den bygger väl på PacLite?

LIM Ultimate är väl nästan likadan men utan pitzips? Kan inte begripa att man väljer bort armhålsventilation. Ett hekto ren och skär komfort...

Menar du det neurotiska gnället om amerikaners ovana att sätta damdragkjedjor på herrkläder o viceversa eller menar du befogad kritik?

LIM Ultimate är väl nästan likadan men utan pitzips? Kan inte begripa att man väljer bort armhålsventilation. Ett hekto ren och skär komfort...

Tydligen befogad kritik, krånglande dragkedja på vissa, tydligen inte alla, men alldeles för många. Folk som får stå och försöka flera gånger för att få upp dragkedjan.

Okej, trodde den hade det, vad finns det för andra med armhåleöppning?

// Jocke

Folk som får stå och försöka flera gånger för att få upp dragkedjan.
// Jocke

Men beror inte deras problem på ren o skär ovana? Kan tänka mig att om dessa människor provade på lite "outdoor crossdressing" o därmed fick dragkjedjan på "rätt" sida skulle det gå lättare.
Okej, trodde den hade det, vad finns det för andra med armhåleöppning?

// Jocke

Detta var mtt problem med, annars hade det nog blivit en LIM Ultimate. Jag har inte vänt på alla stenar på nätet men tror nog att Minimalist är rätt ensam om den väl avvägda balansen mellan vikt och fiffiga lösingar/komfort...

Men beror inte deras problem på ren o skär ovana? Kan tänka mig att om dessa människor provade på lite "outdoor crossdressing" o därmed fick dragkjedjan på "rätt" sida skulle det gå lättare.

Detta var mtt problem med, annars hade det nog blivit en LIM Ultimate. Jag har inte vänt på alla stenar på nätet men tror nog att Minimalist är rätt ensam om den väl avvägda balansen mellan vikt och fiffiga lösingar/komfort...

Nja, jenkare som avlagt recensionerna.. :) Hmm, undrar varför det är så stor skillnad mellan plagg i kondensavgivning. Vore kul att se tekniska jämförelser från labb, tex LIM och Minimalist..

// Jocke

Var och provade Exum jacket igår och måste säga att den är väldigt kort och lite trång på nått sätt. trots XL.
Då måste jag säga i den prisklassen att Haglöfs Spitz satt grymt mycket bättre.

Jag frågade i en tråd om åsikter kring montanes vattentäta jackor. Speciellt då featherlite h20, 115 gram och runt 1000 spänn. De har nån annan också, superfly, som har luva, är i event och väger runt 425 gram. Ingen som testat?

Åh, vad bra, den lät ju faktiskt prisvärd. Huvan kommer jag nog inte sakna, med en sydväst så kommer man fortfarande under min nuvarande regnjackas vikt.

Testade Exum och Minimalist idag.

Exum hade lite skum passform och en gigantiskt huva som var klätterhjälmsanpassad.

Minimalisten gillade jag dock men det är ju smidigare med packlite än trelagers.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg