Ny bärkasse från IKEA?

IKEA har faktiskt en fantastisk kundtjänst på internet. (Nej, jag jobbar inte åt dem) Släng iväg ett mail och fråga efter kassen så får du säkert hjälp. Det kanske redan är en leverans på väg till Västerås?

Tyvärr är det så att jag sedan 2008-04-24 (> 2 månader nu) väntar på ett svar från IKEA på varför jag inte längre kan få köpa
35778_PE126676_S4.jpg

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80073304
i Västerås. Och IKEA Västerås kan inte ta hem den på beställning och det går inte att beställa på Internet eller handla hemma.

Så den där slogan ”Ingenting är omöjligt” på står överst uppe till vänster under IKEA logotypen på IKEA:s alla webbsidor ger jag inte längre mycket för :

Men dom gör bra och billiga bärkassar. Användbara inte bara för kanotgrejerna utan även för kläder när det är tvättdags.

Per

Drömhuset på Kungsholmen (Sthlm)

Komiskt nog såg jag precis såna där kassar med blixtlås i två olika storlekar ett par kvarter från där jag bor. En mindre än en IKEA-kasse och en som nog är större i volym. Vissa i skrikiga modefärger men nån i svart/vitt som man skulle kunna ha med ut i kajak utan att skämmas :)

De fanns på trottoaren till inredningsbutiken Drömhuset. Adress: Sankt Eriksgatan 24 i Stockholm.

Pratat med kuntjänst!

Efter många försök kom jag fram till kundtjänst, som upplyste mig om att Väskan "fixa" kostar 29 kr och enbart finns på ej väl valda varuhus, ett av dem var Kungenskurva. men att de hade leveransproblem och inga väskor kommit sedan maj! Efter lite påtryckning ringde hon till varuhuset och jo de hade en pall. Kärran finns att köpa till för ca 99 kr

Det var min rapport!

Jag som precis har lämnat "hästvärlden" och begett mig in i kajakpaddlingens magiska värld (har velat paddla i hur många år som helst) kan bara konstatera att IKEA-kassar är lika populära oavsett vilken hobby man än har. Själv har jag användt IKEA-påsar de senaste 10 åren till att bära hö och förvara hästtäcken i. Ska nog inte skänka bort dendär högen av oanvända som jag har liggandes, verkar komma till användning här också och den nya med blixtlås bara måste jag ha!!!
Tackar för insatsen med artikelnummer!

Gissar att kassen med blixtlås ingår i det "fria sortimentet" vilket innebär att varuhusen själva bestämmer om de vill sälja dem eller ej.

Trunk på Stadium

Jag hittade billiga väskor/trunkar på Stadium. De har ungefär samma storlek som IKEA-kassarna men i grövre och tyngre material och med dragkedja. Jag köpte två stycken och har att lasta grejer i kajaken, tror de kostar 69 kr. De väger kanske 3-4 ggr mer än IKEA-kassarna och tar lite mer plats ohopvikta men är å andra sidan slitstarkare.

Shoppat

Jag var till Stockholm och shoppade igår, så nu har köpt dom nya bärkassarna som inte går att uppbringa i Västerås.

Jag tog upp lite beställningar från kanotbekanta så har inte fuskat i Photoshop för att få ihop denna hög (se bilden)

Per

Bilagor

• IKEA kasse IMG_1456.jpg
    IKEA kasse IMG_1456.jpg
    57.2 KB · Visningar: 1,859
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg