Patric,
Då ska jag också vara rak. Du gör ett par tankevurpor.
Du jämför din upplevelse av Garmin med dina kollegors upplevelse av Tomtom. Det är ingen jämförelse utan rent tyckande. "Jag är mycket nöjdare än du!" Jojatackarja.
eh.. lilla du.. om du läst istället för att försöka vara fräck så hade du sett att mitt första inlägg var en rent subjektiv bedömning som jag sedan i inlägg två förklarade bakrgrunden till, jag har inte påstått att det finns någon form av teknisk bevisning till mina påståenden. dock kvarstår faktum som jag angivit:
1. garmins kartor är statiska och svindyra
2. tomtom har en teknik som möjliggör dynamisk uppdatering
jag har inte på något sätt sagt att det ena är bättre än det andra men jag har belyst att jag själv kommer att köra tomtom nästa gång och att mina kollegor är mycket nöjda med den tekniken..
Du vet inte om Garmins kartor är sämre än Tomtoms. Det du vet är att Tomtom har en teknik för begränsade uppdateringar över Internet som bygger på användarrapporter. Du förutsätter att Tomtoms grundnivå plus dynamiska uppdateringar är högre än Garmins grundnivå. Det har du ingen aning om eftersom du inte har jämfört.
jag förutsätter inte ett skit, det är du som lägger ord i min mun, det funkar inte så.. dock så tycker jag att garmin svinar med sitt kartsystem och som konsument har jag min fulla rätt att oponera mig mot detta, tack och lov kommer dom förhoppningsvis att krossas nu när marknaden är härligt uppluckrad och alternativ teknik gör sitt antågande. sen påstår du att jag inte har någon aning om skillnaderna mellan garmin och tomtom.. du måste börja läsa innan du glappar, jag skrev, jag har liten erfarenhet, jag har säkert inte mer än 2000 mil med tomtom och det är lite om man jämför med milen jag gjort med min garmin, dom 2000 milen grundar till ett visst underlag till mina subjektiva åsikter?
Jag tror att dina inlägg är ett resultat av ett stort missnöje med din Garmin snarare än en kritisk jämförelse med Tomtom. Du kanske har orealistiska förväntningar på ett konsumentsystem?
som sagt, nu tror du en massa igen.. jag är ruskigt nöjd med min garmin etrex, när jag byter blir det en motsvarande garmin men jag avskyr deras svineri med kartorna när det gäller bilgps'erna.. kvalitet betyder en vara eller tjänst förmåga att tillfredställa eller överträffa kundens förväntningar, det gör garmin inte med sina bilgps'er enligt mig och många andra..