Hej, har fått väldigt mycket bra tips om tält och nu tänkte jag även kolla med er vad ni tycker om några sovsäckar som jag kollar på. Jag och min sambo ska vandra Abisko - Nikkaluokta förmodligen slutet på juli början på agusti. Jag är 173cm och sambon är 163cm, jag är varken varm eller kall, och tjejen brukar vilja ha det kallt när hon somnar men mitt i natten tycker hon att det blir kallt . har förstått att det kan krypa ner till 0an kanske något under ? vi är ute efter syntet då dun inte fungerar för oss.
Dom jag kollat på är
Fjällräven - Skule - Three seasons
Tarius -5 (kanske lite kall?)
Haglöfs Zensor 3S
har kollat på prisjakt och lite överallt, men hittar inte så mycket mer, den prisklassen som jag skulle vilja ligga runt är 1000kr någon hundring mer kan man kanske lägga men runt 2000 har jag inte pengar för, tycker ni att någon av dom är bra? kom gärna med andra tips om ni vet något bättre
Dom jag kollat på är
Fjällräven - Skule - Three seasons
Tarius -5 (kanske lite kall?)
Haglöfs Zensor 3S
har kollat på prisjakt och lite överallt, men hittar inte så mycket mer, den prisklassen som jag skulle vilja ligga runt är 1000kr någon hundring mer kan man kanske lägga men runt 2000 har jag inte pengar för, tycker ni att någon av dom är bra? kom gärna med andra tips om ni vet något bättre