Instämmer med föregående talare: Idealiskt till kustöring.
Några reflektioner om rullen: Jag beställde en sådan för några månader sedan. På den jag fick var passningen mellan spole och rullhus otillräklig. Spolen bottnade liksom inte på axeln, vilket innebar en glipa mellan stag och spolkant, samt glipa mellan rullhus och inre spolgavel. Linan fastnade jättelätt, i synnerhet mellan stag och spolkant. En annan sak: enl. uppgift skulle rullen rymma en wf9+150m 30lbs backing - rent nonsens! På mitt ex rymdes en wf8 och knappt 90m 30lbs backing(micron)! Numera finns det visserligen supertunn kevlarlina att tillgå, men sådan lina tilltalar inte alla!
För svenskt kustöringfiske och gäddflugfiske borde dock kapaciteten räcka. Då har man en lätt8(stort plus), saltvattenbeständig rulle med fin broms. Kolla passningen bara. Men eftersom jag sökte en rulle som skulle funka för både halvtungt enhandsfiske med wf8 och lätt tvåhands med wf9 (samt någon gång i livet kanske få tjänstgöra vid tropiskt saltvattenfiske-jagvilljagvill!!) valde jag en annan rulle istället (lämnade alltså tillbaka 3zone).
Lycka till!