Jag har gått längs Rapaätno på både östra och västra sidan (the dark side), så nu känns det oundvikligt att ge mig på den sida som återstår, även om tvivlen är väldigt många och inte blir det bättre av att läsa om andras erfarenheter... Men som Pär Lindh skrev i en av trådarna så är det väl lika bra och gå dit och se hur det ser ut när du väl är där. Att komma dit, mitt i Rapadalen, känns som målet, så får det bli som det blir sedan!
Det är, om det blir så här alltså, tänkt att ske i mitten av augusti, med 9 dagar till förfogande. Plan A är tänkt att funka på 7 dagar.
Rijddanjunjesjågåsj, Jågåsjgaskajiegna-jåkken och Oalgásjjågåsj då - förutom allt som redan står på Utsidan - hur är de i jämförelse med de vattendrag jag redan stött på i östra Rapadalen och södra sidan av Sarvesvágge?
Det känns mer än någonsin som att B-planerna varit minst lika viktiga när jag funderat, men jag har inte riktigt koll på exakt alla vattenhinder längs dessa (förutom mot Suorva). Trakterna mot Álggavágge och vidare har jag inte koll på. Något att tänka på där?
Andra förslag på upplägg som inte innebär fler dagar?
Plan A: i rött och blått, med start i Tarraluoppal.
B-planer: i grönt och gult.
Det är, om det blir så här alltså, tänkt att ske i mitten av augusti, med 9 dagar till förfogande. Plan A är tänkt att funka på 7 dagar.
Rijddanjunjesjågåsj, Jågåsjgaskajiegna-jåkken och Oalgásjjågåsj då - förutom allt som redan står på Utsidan - hur är de i jämförelse med de vattendrag jag redan stött på i östra Rapadalen och södra sidan av Sarvesvágge?
Det känns mer än någonsin som att B-planerna varit minst lika viktiga när jag funderat, men jag har inte riktigt koll på exakt alla vattenhinder längs dessa (förutom mot Suorva). Trakterna mot Álggavágge och vidare har jag inte koll på. Något att tänka på där?
Andra förslag på upplägg som inte innebär fler dagar?
Plan A: i rött och blått, med start i Tarraluoppal.
B-planer: i grönt och gult.
Senast ändrad: