Hejsan gott folk. Som rubriken lyder så planerar jag min första ensam-vandring i fjällen. Efter att ha övertalat min sambo om hur säkert det är, och att jag minsann har en spot så fick jag till slut ok. Men nu vill jag ändå höra efter med er andra mer erfarna. Jag är helt enkelt nyfiken på ifall någon gjort denna tidigare och skulle kunna tänka sig att ev. dela med sig av erfarenheter och tips. Är det något jag bör tänka på på min första ensamtur, hur är leden i allmänhet osv? Har förstått att det finns en del björn på den norska sidan främst då i dividal, även norges tätaste järvbestånd. Bör jag tänka mig för med mathantering eller liknande? En del vad har jag också sett att det är. Tacksam för all hjälp jag kan få. Och jag vill även tacka alla ni andra hjälpsamma själar som skänkt mig klarhet i tidigare trådar och frågeställningar. Mvh Jonathan
Nordkalottleden Kilpisjärvi-Abisko.
- Trådstartare jotho
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
Tältplatser Nordkalottleden Saluhavrre - Vajsaluokta
- Börjat av Anneliandersson
- Svar: 6
-
-
-
-
-
-
Nordkalottleden, sträckningen Katterat - Ritsem (via Sitashyttene, Pauro, Röysvatn)
- Börjat av Gunnar81
- Svar: 1
-
Delar av Nordkalottleden + Sarek (Kungsleden) i sommar. Tips mottages!
- Börjat av ludde0719
- Svar: 8
-
Turberättelse om Nordkalottleden Staloluokta - Ny-Sulitjelma - Vaimok- Kvikkjokk
- Börjat av saraabeiramar
- Svar: 9
-
-
-
Hängbro över Varvvekjåhkå trasig (Nordkalottleden Pieskehaure-Stáddajåhkå)
- Börjat av Ditho
- Svar: 6
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Reseberättelse Nordkalottleden + södra Jotunheimen
- Börjat av Joakim Ambrosson
- Svar: 22
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Genväg Nordkalottleden före Hukejaure
- Börjat av ulrika.formgren@energi.vattenfall.se (Ulrika Formg
- Svar: 3
-
-
-
-
-
Reseberättelse från min solo vandring, Nordkalottvägen Kilpisjärvi till Kautokeino
- Börjat av veni
- Svar: 16
-
-
-
-
-