Bästa sättet att få en annan vikt är att lära sig laga mat.
Får jag gissa ?, tack, jag ska gissa här nedan:
Du har aldrig tid att laga mat som tar mer än 30 minuter ?
Hungerkänslan är något som överaskar dig plötsligt, och då ska det vara gott som faan och gå snabbta, eller hur ?
Du äter för att det är nödvändigt, inte för att det är en trevlig stund för ditt psyke och din kropp, och som du verkligen tar dig tid med och planerar dagen innan ibland ?
Har du ett rykte i din omgivning att kunna laga god mat ?
Ofta är en slags sockerlösning (rätta mig Karolina P om jag har fel), det sista man får innan man lämnar jordelivet, och då i form av ett dropp som tillför lösningen till kroppen så att du kan hållas vid liv ett tag till för de anhörigas sorg eller glädje...
Usch, nu blev jag sådär mörk i tankarna igen, men det jag menar är att maten och fortplantninglustarna är något riktigt basic för människan, mycket viktigt alltså, så ägna mer omtanke till vad du trycker i dig, och gör det i lugn och ro vid matbordet, inte framför datorn eller tv:n eller på stan vid osande grillkiosker...
Förbjud idg inte för all framtid att äta snabbmat eller godis, bakelser pizza o annat som man gärna går upp i vikt av, men gör det mycket sällan, det är lättare att stå ut om du inte ger dig sådana tokiga förbud, iblnd så måste man äta nåt skräp från Pressbyron för att man inte ska svimma av lågt blodsocker...så är livet, men se till att du inte hamnar i den situationen så ofta.
Och, det gör jag nu, halva tallriken grönsaker, även köttfärsbiffarna, köttbullarna kan du blanda hälften i, då räcker köttfärsen längre med,
Gör gärna stora goda köttgrytor som räcker länge, laga mat när du inte är så jättehungrig, utan se det som om du tvättar, städar, läser eller vad som helst, sätt på din favvomusik o släpp loss bland kryddsorterna som numera finns i fantastiska smaker i affären, det går o få en hundskit att smaka himmelskt med hjälp av kryddor...näe, nu tog jag i, men jag tror du fattar vad jag menar.
De människor som har övervikt har sällan annat än salt peppar o grillkrydda hemma, har de någon mer kryddburk så är den dammig och innehåller en utgången smaklös blek spillra av vad det var från början....
Jag har tips på billig enkel god matlagning som sköter sig självt mycket, men för faan lämna inte köket med grytorna på för länge, men du har väl brandvarnare...
Röra på dig har andra skrivit om redan, överdriv inte promenader är kanon, ca 30 minuter om dan.
Så alltså, se matelagningen som en sak du bör lära dig, det är den som är nyckeln till vettig vikt.
Feta har ofta svår näringsbrist, det kan man inte tro....
Glömde nästan: kasta ut Micron !, det finns ingen anledning att tina i den eller laga mat i en plåtburk, du ska stå över kastrullerna o dofta på maten du skapar med goda kryddor, inte gömma den i någon jäkla matkrematorie som plingar när du kan äta, det är ju sjukt, ta fram köttkockan till köttgrytan dagen innan , lägg i kallvaten i kastrull i kylen så är den tinad nästa dag, likadant med brödskivorna till frukost, ta fram de du ska äta ur frysen innan du duschar på morgonen sedan är de klara att sätta tänderna i, och så spar du både miljö och elkostnader på köpet. (snabbtining: hetvatten, eller koka köttet fruset. Släng i frysta grönsaksmixar som finns färdiga på påse i affären i kastrullen med ris eller potatis när riset o potatisen är färdig, ta av kastrullen o låt locket vara på 7-9 minuter så är grönsakerna lagom krispiga o goda till maten utan att skita ner en extra kastrull bara för grönsakerna)
Och : släng ut dl måtten ! mät inte, ta lite vätska o fyll på vartefter så funkar det, jag mäter aldrig några ingridienser, inte ris heller, det är störtskönt o slippa läsa o mäta, och köp billiga receptböcker ha den som inspiration ofta är det tråkigt att följa recept som andra gjort utan jag bara tar efter vilka smaker de blandat, sen kör jag mitt eget race, o ingen klagar, men de undra vad maträtten "heter", vad heter rätten säger dom, då drar jag till med nåt flaschigt namn....o de blir nöjda o glufsar i sig....
peter den kryddande kocken....