Nödvändiga frilufsprylar

Tacka grillpinnen..

Du har klarat dig för att så många träd har en stump kvar av grillpinns-och vedkaparnas härjningar. Stumpen som är kvar passar perfekt till dasspappershållare när trädet har stått i tio år...

*LER*

Jag har en sån... och erkänner det.
Den är grym att ha med på långa paddlingar. Dassrullen är helt torr oavsätt vad som händer, sommar som vinter eller regn och tö. Inga mer plastpåsar som tillslut går sönder. Och jag rekommenderar att ni ta och kikar på deras grejor. Några prylar är riktigt användbara. Deras tänk är att inte lämna spår efter sig. Och det är det flera som behöver lära sig där ute i naturen.
Så när jag paddlar har jag med mig av deras produkter:
Diskhon. (så att jag sedan kan gräva ner slasken med spaden)
Spaden.(se ovan och så att kan jag gräva ner det räven lägger på stenen)
sopsäcken.(går inte sönder så jag slipper massa sörja i kajaken)
Dassrullen.(håller som sagt rullen torr också bra när man är flera ute)
skulle vilja ha deras gore tex hat men har inte hittat den...

Jag gillar kommentaren.

Perfekt uppfinning!

Man undrar hur den personen är funtad.

Kanske hade personen glömt enda pappersrullen ute över natten, på en trädgren, som någon föreslog. Tyvärr så ösregnade det hela natten och när han gick ut på morgonen för akuta naturbehov försökte den personen komma på hur den skulle göra för att pappret inte skulle regna bort nästa gång...

... Går inte frilufspryleriet lite väl långt? ...

Nja, bara om man anser att friluftsliv är att vandra 2 personer i fjällen med ryggsäck och sova i tält.

En sådan pryl är inte dum att ha när ett gäng personer tillbringar tre dagar på en ö och njuter av att sova i hängmattor under duk. (Efter att ha seglat ut.)

Våra lösningar brukar gå ut på att kapa en plastburk och vända den upp och ned med en pinne intryckt i hål på sidorna. Det är skönt att inte behöva komma ihåg att ta med eget papper när man skall gå till "gropen".

Numera föredrar jag att köpa färdiga lösningar i stället för att mecka.

Pryleriet har gått väl långt ja. Fast vissa grejer blir man sådär att hur har jag kunnat leva utan det här så länge?!
Och det här an ju vara nåt att ha fast jag har ju "bara" gjort dagsturer i flera år, tror att det lär fortsätta så.

Pryleriet har gått väl långt ja. Fast vissa grejer blir man sådär att hur har jag kunnat leva utan det här så länge?!
Och det här an ju vara nåt att ha fast jag har ju "bara" gjort dagsturer i flera år, tror att det lär fortsätta så.

Visst är det så, och vissa prylar gör det enklare.
Att det ibland dyker upp prylar som jag tillverkat liknade tidigare för att minska mitt miljötryck på plats. Betalar jag gärna en lite peng om de är bättre än de jag haft tidigare. Vill ju göra mitt till den svenska ekonomin....

I mitt tycke en helt onödig pryl! En rejäl plastpåse gör samma jobb och är både lättare och betydligt billigare! För "extrapriset" 88 kr, kan jag köpa många rejäla plastpåsar!

Vaaa ? använder ni toapapper i skogen ?, jag har alltid trott att "riktiga skogsmullar" körde med mossa, vilka miljömarodörer !

Bilagor

• wc-paper.gif
    wc-paper.gif
    11 KB · Visningar: 531
Visst är det så, och vissa prylar gör det enklare.
Att det ibland dyker upp prylar som jag tillverkat liknade tidigare för att minska mitt miljötryck på plats. Betalar jag gärna en lite peng om de är bättre än de jag haft tidigare. Vill ju göra mitt till den svenska ekonomin....

Men miljötrycket globalt sett lär ju öka om man köper såna där grejer jämfört med ingenting eller något hemgjort av skräpmaterial?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg