Att förfasas över ungdomen gjorde den något äldre generationen redan under antiken.
Ja, du har absolut helt rätt men på 90 och 2000-talet hände något rejält för att då var attityden att barn ska curlas, och det har aldrig varit så extremt utbrett under något annat årtionde än då.
Våra döttrar är födda -89 och -91 och dom växte upp då, så det är därför jag är så insatt i just det här ämnet!
Dom och deras skolkamrater hade tillgång till skolbuss inom 500m ifrån hemmet men dom fick trots det skjuts av sin mamma till skolan varje dag + hämtning på eftermiddagen - varje dag. Curling enligt mej!
Inte våra barn, för dom fick åka 2,7 km skolbuss oavsett deras åsikt om att alla andra får åka bil!
Jag har fått höra 100-tals motsvarande helt vansinniga curlingsaker som våra döttrar berättade att deras skolkamraters mammor löste åt sina barn, men eftersom vi (mest jag) ställde krav på våra döttrar för att få dom till att funka i samhället så var jag på den tiden när dom var tonåringar den största jävla idioten som fanns!
Jag fick lite cred av dom när jag lärde dom backa med släp och fickparkera när dom var 16 år, och att jag lärde dom svetsa med MIG och MMA, för det tyckte dom var kul men för övrigt så var jag bara en jävla jobbig idiot som bara ställde krav hela tiden!!
Sen när dom för många år sedan flyttade ihop med sina män så har jag fått 10.000% cred för att jag var så envis med att ställa krav på dom och allt jag har lärt dom med att använda alla el-handverktyg och att bygga hus, pga att deras totalt söndercurlade män har 8 tummar i varje näve och tycker inte alls att det är pinsamt när deras fruar har snickarbältet på sej och styr renoveringen av deras hus, för alla i deras vänskapskrets - även män, ser inte om chucken snurrar åt fel håll när dom ska skruva in en skruv med en skruvdragare!??
Men dom är extremt duktiga på att spela dataspel...Counterstrike tror jag att det heter och det behövs 3st 70 tum plattskärmar och en herrejösses ljudanläggning för det dataspelet.
Det värsta av allt är att deras söndercurlade män tycker inte att det är pinsamt alls när deras fruar (våra döttrar) får backa in hyrsläpen när någon kompis ska flytta, pga att dom själv och alla deras kompisar inte ens förstår backspeglarnas poäng i en bil eller ens kan fickparkera...trots att dom alla har B körkort....
Är det här verkligen ytterligare en klycha om att varje generation gnäller om den tidigare generationen?
Hur lite krav kan vi i så fall ställa på nästkommande generation?
Ska dom ens själv behöva torka sej där bak efter nr2, eller ska mamma även göra det tills hon blir dement och hamnar i äldrevården?