Ngn som...

har ngr tips ang färdvägar/resor man kan göra på cykel?

Cyklade näml Sthlm-Gbg i somras och fick mersmak!

Undrar helt enkelt om ngn gjort en resa de vill dela med sig av...o kanske ge mig lite inspiration till min nästa tripp :)

Letar även folk som skulle vilja haka på!

Mvh / Laura

Laura_s81@hotmail.com

L81; sa:
har ngr tips ang färdvägar/resor man kan göra p?cykel?

Cyklade näml Sthlm-Gbg i somras och fick mersmak!

Undrar helt enkelt om ngn gjort en resa de vill dela med sig av...o kanske ge mig lite inspiration till min nästa tripp :)

Letar även folk som skulle vilja haka p?

Mvh / Laura

Laura_s81@hotmail.com

Hej

Det skulle vara bra om du aeven naemde lite mer vad du aer ute efter. Har du taenkt cykla en vecka eller ett aar? Jag tror att man kan ta sig med cykel till de flesta platser paa jorden. Aenda som skiljer mellan platserna aer tiden det tar dit :).
Ungefaer vad har du taenkt dig? Aarstid? Laengd? Pris paa resan?

Om du vill kan du kolla min sida:
http://www.ghdata.nu/stellan

Hoer av dig om det aer naagot du undrar oever.

/Stellan

[Hej

Det skulle vara bra om du aeven naemde lite mer vad du aer ute efter. Har du taenkt cykla en vecka eller ett aar? Jag tror att man kan ta sig med cykel till de flesta platser paa jorden. Aenda som skiljer mellan platserna aer tiden det tar dit :).
Ungefaer vad har du taenkt dig? Aarstid? Laengd? Pris paa resan?

Om du vill kan du kolla min sida:
http://www.ghdata.nu/stellan

Hoer av dig om det aer naagot du undrar oever.

/Stellan

Hallojsan!

JO, jag vet att jag definitivt vill cykla längre denna ggn, cyklade ner på 6 dagar och det kändes som att man ville fortsätta lite längre.
Och längden beror ju som du säger på vart man sätter målet.

Självklart kan man d! Det är bara titta på Mikael Strandberg :)

Ang målet så är jag ganska öppen för förslag, därav skrev jag detta inlägg. Dock funderat på att cykla i europa.

Pris, årstid mm är ngt som får komma då jag kommit så långt att jag bestämt ett mål känner jag, men tacksam för alla råd o tips iaf :)

/ Laura

Kul läsning på din hemsida Stellan!

Hur fixar du hemsidan, samt hinner skriva här?.. Har du någon handdator som du skriver för du sitter väl inte och gör allt på något Internet Cafe, med äckligt slö uppkoppling?

Kul läsning om att dricka glykolvatten??? Det låter inge gott. Du överlever uppenbarligen, innehåller det inte farliga ämnen?

Kämpa på!

Mvh Pher

pher_; sa:
Kul läsning p?din hemsida Stellan!

Hur fixar du hemsidan, samt hinner skriva här?.. Har du någon handdator som du skriver för du sitter väl inte och gör allt p?något Internet Cafe, med äckligt sl?uppkoppling?

Kul läsning om att dricka glykolvatten??? Det låter inge gott. Du överlever uppenbarligen, innehåller det inte farliga ämnen?

Kämpa p?

Mvh Pher

Jag har ingen dator med mig men det finns bra internet-cafe paa de flesta staellen speciellt i Kina. Det finns en ganska naturlig foerklaring varfoer vissa bokstaever saknas naer jag skriver haer paa Utsidan. Det aer bra uppkoppling haer och det aer inte dyrt ca 2kr/timmer. Jag brukar skriva naer jag kommer fram till naagon stoerre stad och under sjaelva cyklandet goer jag lite smaa anteckningar foer att komma ihaag.

Glykol smakar inte gott men vad goer man naer det inte gaar att faa tag i naagot bra vatten? Antagligen saa aer det inte nyttigt men jag vill helst inte veta vad det skadar...

/Stellan

Hehe, fördelen jämte svensk kylarvatten är väl att de kanske har mindre glykol där nere? =) Blir väl inte lika kallt där.

Vad har du för cykel? Kanske blivit en del ihop plock vid detta laget, men vad började du med, cykelram osv? Kunde vara intressant att veta.

Mvh

Test av Tunturi H300

pher_; sa:
Hehe, fördelen jämte svensk kylarvatten är väl att de kanske har mindre glykol där nere? =) Blir väl inte lika kallt där.

Vad har du för cykel? Kanske blivit en del ihop plock vid detta laget, men vad började du med, cykelram osv? Kunde vara intressant att veta.

Mvh

Jag har en kaensla att det kan bli hyfsat kallt haer. Jag pratade men naagra kineser om det och de sa att det gaar ner till -30 paa vintern. Kylarvattnet jag drack luktade ganska mycket glykol. Det boerjar bli hoest haer och det snoeade foer naagra dagar sedan. Aer paa paa ca 3 000m hoejd och kommer senare att testa om det gaar att komma oever naagra 5 000m pass eller kanske det redan ligger foer mycket snoe daer. Kan ge besked om ca tvaa veckor...

Min cykel aer foeljande:

Tunturi H300 (aluminium) Ganska fel val men det gaar fortfarande att ta sig fram med foeljande delar aendrade...

Ny pakethaallare, av kinesisk modell baade fram och bak. Den gamla var svetsad paa 23 staellen om jag inte minns fel.
Framgaffel, orginal men svetsad och tejpad pga faestena foer pakethaallaren rycktes loss.
Sadel, orginal, tejpad.
Framhjul, delvis orginal men navet aer i hemmabygge mellan Shimano Nexawe och Shimano Altus. Daecket aer ett billigt evighetsdaeck fraan Ryssland 12kr.
Bakhjul. Nav Shimano ? 48haal. Faelj, kinesika staalfaelj (28 1/4") 40 haal. 40 ekrar av tre laengder (svaarbyggt!). Slang 27". Daeck kinesisk, utslitet paa ca 400km 8kr.
Kugghjul Shimano Altus, det aenda av Shimanos maerken som gaar att faa tag i vaestra Kina
Kedja Naagot okaent kinesiskt maerke, gaar inte att hitt Shimano.
Bromsklossar Kinesikst skraep, foer all del baetre aen det i Uzbekistan. Haaller ungefaer 100 mil sen aer det tid foer nya. Problemet aer att det aer vaeldigt svaart att hitta nya. Saa foer tillfaellet aer det utslitna som gaeller med ett extra lager av eltejp (silvertejpen aer slut) och plaststrimlor fraan laeskflaskor. Fungerar saa laenge det inte aer foer varmt.
Bakvaexlare Ett hemmabygga mellan Shimano SIS och ett namnloest kinesiskt.
Sen har jag aeven faatt byta alla vajrar med hoelje, kullager och lite annat smaat och gott. Kommer inte paa naagot mer exakt nu.
Maanga av de saker jag har naemnt aer bytta mer aen en gaang saa det aer daerfoer det aer saa lite ryskt och kasakhiskt kvar...

/Stellan

Trondheim - Oslo

Kör styrkepröven i Norge!! En helt otroligt vacker tur fast det kanske inte var detta du var ute efter. Men du kan ju cykla till Trondheim oxå så får du en duktigt lång cykeltur.

Velos hemsida

Jag har skrivit ett par reseberättelser som finns på; http://www.funsportmountainbike.com.

En handlar om en tredagars tripp från Vassunda ca två mil söder om Uppsala till Ånge i hjärtat av Medelpad. Titeln är "Ttidernas väg". Och den andra handlar om en knapp vecka i Norge med titeln "Norgetrippen".

Hoppas att de i all sin anspråkslöshet kan insperera till nya färder.

Varför inte börja beta av North Sea Cycle Route det är något som lockar mig och jag hoppas komma iväg så småningom. Här kan du lämpligen ha Göteborg som utgångspunkt. Kika in på http://www.northsea-cycle.com
Nederländerna lockar redan med Amsterdam och vårens tulpaner

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Emil_S Ar det ngn som har cyklat Villazon-Uyuni? Långcykling 2
avslutatmedlemskap0601 Vaudes pannlampor –*ngn erfarenhet? Långcykling 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg