NAMNLISTA-CAMP MOLLOY

Eco Challange

Jag tycker att alla som klagar här på TV4 istället tittar på just Eco Challange. Vi (läs frilufts-, ute- och multisportmänniskor) är nog en så pass liten målgrupp så att TV4, eller någon annan kanal för den delen, skulle ha råd att visa rena multisporttävlingar varje dag i flera veckor. De flesta vill ha lite mygel och intriger, så räkna inte med så stora ändringar...

Visst vill vi ha CM kvar! Men utan intriger tack... Det finns nog med pinsamma dokusåpor.
Ser GÄRNA mer av Eco Challenge mm med.

/Ing-Marie

Re: Självklart

MEN för den skull ska man ju inte säga att t.ex. homosexualla, anarkister och veganer inte kan vara kompetenta idrottsmän och multisportare!

/Per

kim1; sa:
Självklart ska vi ha mer Camp Molloy nästa år.
MEN om man tittar på samtliga liknande program som har gått mer än en säsong, första året har bestått av "vanliga" människor dessa har velat testa sin kapacitet eller dyl.
Andra året så har tv bolaget valt lite fler profiler (för att få fler tittare) som tex homosexuella, anarkister,veganer och dyl.
Risken att TV4 följer detta mönster är ju stor då höga tittarsiffror är viktigare än ett bra program.
Kanal 5 hade ett program 59 grader nord om ni kommer ihåg. Där skulle man ta sig från Smygehus till Tredriksröset, dom hade redan direkt valt ut extrema profiler som en homosexuell präst och dyl. Tittarsiffrorna var så usla att det endast visades en säsong.
Tv bolagen väljer vanliga människor första säsongen för att få in programmet hos tittarna sen nästa säsong kommer skandalerna. Tråkigt men sant.

Får bara hoppas att TV4 vågar bryta denna trend, annars finns ju Eco Challange på Discovery
Tack för mig.
Camp Molloy är en mycket bra kompination mellan bra tävlingar och tv program tycker jag

Skriver under!
Jag tycker att de lika väl kan köra kommande sessonger här i Sverige. Jag har sett finska "Survivor", vilken spelades in i de finska skogarna, och det var minst lika exotiskt och häftigt som miljöerna kring Camp Molloy... sen får de gärna skippa "måndagsavsnitten" i framtiden, då dessa var totalt händelselösa, sånär som på lagkaptensvalet (riktig bukfylla)...

/D

Re: Re: Självklart

Nej nej självklart kan dessa vara lika bra multisportare som alla andra.
Men deras huvud uppgift (från producentens sida) är ju inte att genomföra en bra tävling utan skapa rubriker och splittring.
Det är detta utnytjandet av deras läggning eller åsikter som jag vänder mig emot.
Om någon förstår vad jag menar?
Alla i en dockysåpa ska vara där av samma anledning.
Men en del utnyttjas ju bara av tv bolagen för att få fler tittare.
det skulle vara mycket hemskt om detta hände CM.
MVH
KIM

Luffarn; sa:
MEN för den skull ska man ju inte säga att t.ex. homosexualla, anarkister och veganer inte kan vara kompetenta idrottsmän och multisportare!

/Per

kim1; sa:
Självklart ska vi ha mer Camp Molloy nästa år.
MEN om man tittar på samtliga liknande program som har gått mer än en säsong, första året har bestått av "vanliga" människor dessa har velat testa sin kapacitet eller dyl.
Andra året så har tv bolaget valt lite fler profiler (för att få fler tittare) som tex homosexuella, anarkister,veganer och dyl.
Risken att TV4 följer detta mönster är ju stor då höga tittarsiffror är viktigare än ett bra program.
Kanal 5 hade ett program 59 grader nord om ni kommer ihåg. Där skulle man ta sig från Smygehus till Tredriksröset, dom hade redan direkt valt ut extrema profiler som en homosexuell präst och dyl. Tittarsiffrorna var så usla att det endast visades en säsong.
Tv bolagen väljer vanliga människor första säsongen för att få in programmet hos tittarna sen nästa säsong kommer skandalerna. Tråkigt men sant.

Får bara hoppas att TV4 vågar bryta denna trend, annars finns ju Eco Challange på Discovery
Tack för mig.
Camp Molloy är en mycket bra kompination mellan bra tävlingar och tv program tycker jag

Re: Re: Re: Självklart

kim1; sa:
Nej nej självklart kan dessa vara lika bra multisportare som alla andra.
Men deras huvud uppgift (från producentens sida) är ju inte att genomföra en bra tävling utan skapa rubriker och splittring.
Det är detta utnytjandet av deras läggning eller åsikter som jag vänder mig emot.
Om någon förstår vad jag menar?
Alla i en dockysåpa ska vara där av samma anledning.
Men en del utnyttjas ju bara av tv bolagen för att få fler tittare.
det skulle vara mycket hemskt om detta hände CM.
MVH
KIM

Jag tror att du behöver jobba hårt med dina fördomar kompis. Du kan ju lägga till Poliser (Martin Mellin) - Säljare (Patrik vad-han-nu-hette-från-förra-året) - Frisörer (Mariana Dehlin) - Pizzabagare (Alexandra Sazzi ... med flera.

Förresten så var det väl nån i Camp Malaj som kallade vinnaren för surfitta, där har du äkta känslor du!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Camp Malloy Multisport 6
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
MikeMike Camp Molloy efter ett tag.... Multisport 63
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg