Nammásj norrifrån?

Coolest Sarek-trip ever ! Imponerande !
Ja det där är en given etta på Youtube-toppen bland fjällfilmer. Den diskuterades här för några år sedan och givetvis var det ett gäng Prussiluskor som gick igång och hojtade om flygförbudet. Några med mig hade väldigt svårt att bli upprörda, och det hade knappast heller lagstiftarna varit om de vetat vad skärmflyg var.
Nu i somras hörde jag av en guide som känner flygarna att de tydligen också blev anmälda och bötfällda för detta äventyr.

Ja, det kan jag tänka mig att de blev om det stämmer. Det var ju rätt öppna med vilka de var också, men klippet ligger kvar, men inte alls många som sett det. Men kansek ligger på FB också.

Sorry om jag kapade tråden med flygäventyr. :)

Finns en gammal tråd om det. Definitivt bröt de mot nationalparkens flygrestriktioner. Märkligt att de spred filmen. Att känna till såna begränsningar ingår självklart i glidskärmdutbildningen i Sverige.

Thure

Ja det där är en given etta på Youtube-toppen bland fjällfilmer. Den diskuterades här för några år sedan och givetvis var det ett gäng Prussiluskor som gick igång och hojtade om flygförbudet. Några med mig hade väldigt svårt att bli upprörda, och det hade knappast heller lagstiftarna varit om de vetat vad skärmflyg var.
Nu i somras hörde jag av en guide som känner flygarna att de tydligen också blev anmälda och bötfällda för detta äventyr.
Vet du något om vad det blev för böter?

Borde väl blivt böter för de som paddlar där inne också, men kanske svårt om de är utlänningar. Även om jag tycker packraft kunde varit tillåtet, för de stör ju knappast nåt förutom ev fiskar i älven.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg