Någon som handlat från denna sida?

Det är ju inte helt ovanligt att svenskar i USA säljer varor till Sverige som privatpersoner. Och försöker på så sätt slippa moms + tull. Man ser det mycket på olika auktions siter.

johankse; sa:
Eftersom kniv.micael saknar organisationsummer, fysisk adress och telefonnummer så är mitt grundtips avstå från att ge den karlen pengar...

go tur

Tja eftersom det ar mig ni pratar om sa ar det vall bast jag svarar. Du verkar inte sa smart du inte, sa for att nagon saknar oranisationsnummer, o.s.v sa kan man inte handla fran dem. Det ar vall klart jag har en adress och telefonnummer, bor vall fan inte i en holk eller. Men jag vill inte haller att all inkl. skatte myndigheten vet dessa uppgifter. Men jag antar att du aldrig hort talas om Internetgirot eller postforskott, bra satt att inte bli blast pa, men det gar ju bra tt betala det dubbla priset for din Leatherman hos nagon annan, men det kallar jag ratt blast.

Kniv.micael

jmicaelk; sa:
johankse; sa:
Eftersom kniv.micael saknar organisationsummer, fysisk adress och telefonnummer så är mitt grundtips avstå från att ge den karlen pengar...

go tur

Tja eftersom det ar mig ni pratar om sa ar det vall bast jag svarar. Du verkar inte sa smart du inte, sa for att nagon saknar oranisationsnummer, o.s.v sa kan man inte handla fran dem. Det ar vall klart jag har en adress och telefonnummer, bor vall fan inte i en holk eller. Men jag vill inte haller att all inkl. skatte myndigheten vet dessa uppgifter. Men jag antar att du aldrig hort talas om Internetgirot eller postforskott, bra satt att inte bli blast pa, men det gar ju bra tt betala det dubbla priset for din Leatherman hos nagon annan, men det kallar jag ratt blast.

Kniv.micael

Ja, nu blev alla som läst denna tråd säkert jättesugna att handla av dig.... öhhh NOT!

öringen; sa:
jmicaelk; sa:
Men jag antar att du aldrig hort talas om Internetgirot eller postforskott, bra satt att inte bli blast pa

Och precis hur skulle användande av internetgiro eller postförskott förhindra att bli blåst?

Eftersom koparen maste godkanna att han fatt produkten. Och om jag skickar banner i packetet, som forovrigt ar en vaderadat kuvert som skickas REK, sa det ar vall bara att oppna det pa posten.
Men jag skulle vall inte ha salt knivar och andra grejor i over 1 ars tid om jag ej var arlig, 50% av mina affarer kommer fran folk som kopt forut, eller bekanta till dem, och om jag blast folk sa lange sa vore nog polisen har for lange sedan.

Och for att kommentera ditt forra svar, sa kan jag bara sag att om han kan saga vad han sa, sa behover jag ej honom som kund. och om det vara manga har som kopt fran mig, sa skulle nog nagon svart pa denna trad redan. Sa jag antar att det inte ar for manga kopare har, men utan mig sa vore priserna 2-300 kr hogre for en Wave. men som sagt, det ar helt up till er att handla, varor det har jag och de kops direkt fran Leatherman i Portland, och jag har aldrig haft en missnojd kund.

MVH Micael

jmicaelk; sa:
Eftersom koparen maste godkanna att han fatt produkten. Och om jag skickar banner i packetet, som forovrigt ar en vaderadat kuvert som skickas REK, sa det ar vall bara att oppna det pa posten.

Du får inte öppna paketet innan du betalat det, så du kan ju lika gärna skicka skrot som väger lika mycket som kniven.

Vad har du för plusgironummer alt bankgironummer?
[Ändrat av öringen 2007-02-21 kl 09:45]

öringen; sa:
jmicaelk; sa:

Du får inte öppna paketet innan du betalat det, så du kan ju lika gärna skicka skrot som väger lika mycket som kniven.

Vad har du för postgironummer?

Det ar skickat som REK, sa det ar redan betalat, sa oppna packetet dar, och ar det nagot annat i det sa ar det bara att be post personalen intyga att du ej fick ratt produkt, racker ej det sa far du nog ga till Claes Ohlsson och handla.
Internet Girot ar allt jag anvander, postgiort kostar mer for kunden sa jag anvander inte det.

MVH Micael

jmicaelk; sa:
Men jag vill inte haller att all inkl. skatte myndigheten vet dessa uppgifter.

Och sen längre ner skriver du att du är en ärlig människa. Humor iallafall, det kan jag hålla med om, men ärlighet undrar jag över. Varför då dölja sig för skatten?

Christian

jmicaelk; sa:
Det ar skickat som REK, sa det ar redan betalat, sa oppna packetet dar, och ar det nagot annat i det sa ar det bara att be post personalen intyga att du ej fick ratt produkt, racker ej det sa far du nog ga till Claes Ohlsson och handla.

Postpersonalen intygar ingenting om vad som är i paketen. Då skulle dom inte få göra annat på grund av alla skojare här i världen som blåser folk ;) Jag handlar med nöje på CO, dom är klart tillförlitligare än vad du ger intryck av att vara.

ps. du skrev ju att du kunde skicka som postförskott också, kan du då inte uppge ditt plusgironummer eller bankgironummer ifall jag nu skulle vilja skicka dig lite pengar?. ds

Almgren; sa:
jmicaelk; sa:
Men jag vill inte haller att all inkl. skatte myndigheten vet dessa uppgifter.

Och sen längre ner skriver du att du är en ärlig människa. Humor iallafall, det kan jag hålla med om, men ärlighet undrar jag över. Varför då dölja sig för skatten?

Christian

For om jag betalrar skatt, som ej blir mycket, sa blir det moms och tull och allt, och sedan sa var priset nagot inge vill betala. Humor kanske ar ett gott val, men jag borjde med detta for att folk fragde efter billiga Leatherman, och de har inget emot att det ej ar skattat.

Micael

öringen; sa:
jmicaelk; sa:

Postpersonalen intygar ingenting om vad som är i paketen. Då skulle dom inte få göra annat på grund av alla skojare här i världen som blåser folk ;) Jag handlar med nöje på CO, dom är klart tillförlitligare än vad du ger intryck av att vara.

ps. du skrev ju att du kunde skicka som postförskott också, kan du då inte uppge ditt plusgironummer eller bankgironummer ifall jag nu skulle vilja skicka dig lite pengar?. ds

Tja jag pratar mer engelska nu an Svenska, men jag hitter ej var jag sade att jag skickade via postforskott. men om du vill skicka mig pengar sa kan du vall bestalla en packet bannaner och betala for en Charge ;)

Micael

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg