Jag har tänkt testa den aspekten av kamerorna ikväll. Hade inte läst in mig på ämnet innan förra testet.
Återkommer!
Spännande! Håller tummarna för bra resultat.
Jag har tänkt testa den aspekten av kamerorna ikväll. Hade inte läst in mig på ämnet innan förra testet.
Återkommer!
Plus och minus
+ Litet format, bästa kameran är den man har med.
+ Leicaoptiken är bra.
+ Riktigt fin bild på filmer.
+ Verkar väldigt hållbar, min har misshandlats rejält.
+ Små filmfiler kontra kvalitet.
+ Lätt att manövrera med en hand medan man cyklar eller åker skridsko.
- Brusiga bilder när det är dåligt ljus.
- Mikrofonen distar när man filmar livespelningar.
- MOV-formatet stöds inte av Windows Movie Maker.
- Inte vattentät.
- Den version jag har använder inte en vanlig mini USB-port utan något mer obskyrt, svårt att låna sladd av någon annan om man glömt sin egna.
har vi redan varit inne på. Zoomomfång och ergonomi vid filmning. Sensorer och teknik för videolagring är nog ganska lika idag.
Med tanke på det utbud av kameramodeller som finns idag så bör du kunna hitta diskussioner om just den här frågan genom att googla och hänga på olika forum.
Det stora problemet med digital filmning är att ta sig tid att redigera till ett njutbart resultat och att hitta någon som är intresserad av att titta.
Digitalfoton är det också ett överutbud på men det går ofta fortare att avnjuta dessa.
Thure
Det stora problemet med digital filmning är att ta sig tid att redigera till ett njutbart resultat och att hitta någon som är intresserad av att titta.
Digitalfoton är det också ett överutbud på men det går ofta fortare att avnjuta dessa.
Thure
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Tips på lätt och nätt systemkamera | Fototeknik | 17 | ||
filmkamera till skoterfilm | Fototeknik | 2 | ||
Digital Filmkamera? Sony DCR-IP55?? MicroMV?? | Fototeknik | 1 |