Myggmedel. Vilket är bäst?

De som svarar något annat än Wilmas Nordic Summer kan inte ha provat det.

De mest ihärdiga myggorna i fjällen vänder innan de landat.

Jag minns att nån av mina släktingar berättat att man tidigt på säsongen ska låta sig bitas rejält av mygg, kroppen ska då på nåt vis anpassa sig och myggbett som kommer senare únder säsomgen ska visst inte bli så plågsamma...amsagor eller truth ?

mattiasj; sa:
Jag minns att nån av mina släktingar berättat att man tidigt på säsongen ska låta sig bitas rejält av mygg, kroppen ska då på nåt vis anpassa sig och myggbett som kommer senare únder säsomgen ska visst inte bli så plågsamma...amsagor eller truth ?
Till en viss grad kanske.. :)

avslutad210712

Gäst
crazy; sa:

Håller med. Sökte, sökte och sökte Wilmas hemmavid utan att hitta det och sen när jag väl fick tag på en burk (eller rättare sagt köpte jag två när jag äntligen hittade det) så verkade som att det fanns överallt på friluftsbutiker, bensinmackar, affärer etc.

Otroligt effektivt, luktar gott och är i fast form så man sipper gryllet med beckolja när man skall smeta in sig.

Nordesjö; sa:
Strykarräven; sa:
Det säger ju sunda förnuftet att något som kan användas för att impregnera båtar inte kan vara nyttigt

Vatten används ju till att kyla kärnkrafverk, tvätta verkstadsgolv och transportera bort bajs med! Det säger ju det sunda förnuftet att det är skitafarligt!

Dina öron är fulla med vax - det kan inte heller vara nyttigt eftersom det används till att impregnera med!

(Ditt "sunda förnuft" är ju precis lika snurrig som att tro att saker är bra bara för att de är naturliga ;))

Ja, jag hoppas verkligen att du förstod sarkasmen över "det sunda förnuftet", annars ber jag om ursäkt. Fullt så korkad är jag inte. Eller var jag just ironisk? Igen? Och igen? [repetera]

Mepps; sa:
crazy; sa:

Funkar det bra mot de där minsta småsvena också?

Om inte annat fastnar de och dör i klägget ;).

Håller annars med om Wilmas, Den funkar bra, men man bör vara noga med att tvätta bort resterna på kvällen, annars kan huden bli irriterad.

En fördel med Wilmas och Mosiguard som nämndes ovan är att de baseras på ämnen som inte bryter ner plast...(plastkläder ;) ).

//J

-Patric-; sa:
klåpare och amatörer.. här e riktiga grejer, av karlar för karlar.. 80% DEET, inget fjantande med örter å skit, rakt på med feta kemikalier!!

http://www.bushman-repellent.com/

logo1.gif

Det är väl det medlet som bygger ihop DEET med någon slags syntetisk protein som hindrar DEET från att lösgöras in i huden...våra myggmedel med DEET låter skiten gå rätt in i huden istället...vad är nyttigast..? Staten jagar och motarbetar friluftsmänniskor som använder riktiga myggmedel, man borde dela ut DEET gratis på fjällstationerna istället!

:)

//J

mattiasj; sa:

Funkar bra, kör den varje sommar.

Ok, ska prova i år, ska till Överkalix i Norbotten ett par rundor på försommaren till stugan. Längs Ångesån i strandriset brukar det finnas mygg. Man får väl fläka ut sig och ropa efter mygg :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg