MultisportUtrustningen?

Hej jag och en kompis ska bana oss genom ett antal multisporttävlingar och även fjällmarathon till sommar.

Men suck!!!
Utrustningen känns ganska otillräckligt, har inte fått tag på tält ännu, inte heller lätt sovsäck för den delen.

Undrar bara om det endast är vi som ligger efter eller om det är flera därute som känner pressen?
Och måste panik handla inför första tävlingen i multisport ever.
Jag blir galen!!!
Dan

Ryggsäck

Vilka ryggsäckar använder ni?
Vad tycker alla andra här på forumet vilka prylar "måste" ingå i en multisportutrustning?

Ryggsäck

Har själv tittat på Karrimor, hur är Litepacks?? Finns den i STHLM nånstans i en butik?

Litepac

Jag har en jag är nöjd med. (Har å andra sidan inte testat några andra). Vill minnas att jag har sett säckarna hos Sportkompaniet på Kungsgatan.

/johan

Tält

Jag har skaffat Litepacs ultralätta tält Supair 2000, 2mannatält som väger 850 gram och tar mycket liten plats.

Hur är den i materialet?

Har du testat den ute i det fria?
Hur känns det att bo i den?

Var du med i ÅEC eller KFUM???
Dan

Tält

XPat. när du har testa Litepacs tält kan du vara snäll att göra ett utlåtande. Är lite sugen på det själv

Litepac

Nope, har inte testat det än. Recenserar det när jag testat det!
Jag har sdatt upp det i vardagsrummet och jag blev lite förvånad över att det var såpass stort. Fullt tillräckligt för 2 personer inklusive packning. När man väl fått kläm på det är det enkelt att sätta upp. Gjort i samma material som paragliders + kevlartrådar skall det stå emot det mesta. Men som sagt, jag återkommer med en recension.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg