MultisportUtrustningen?

F.E.M.

Var du med i FEM? Vi satsar på att vara med nästa år, vi kommer till STrängnäs för vår första tävling den 1/9. Skall bli kul... *undrar hur det går*

Jag skall vara funktionär på City challenge tillsammans med en från laget.

Re: Recension

XPAT; sa:
Nu finns en recension av Supair... Tältet alltså.

Mycket intressant recension, Magnus! Det vore suveränt om du kan komplettera recensionen senare när du haft möjlighet att testa tältet även i (kraftigt)regn och (kraftig) blåst. Hur tältet uppför sig under sådana förhållanden avgör ju huvuvida man kan använda tältet på svenska fjäll, eller 'bara' i skogen och på campingar.

Tält

Absolut, iofs använder som sagt topplagen i FEM tältet + att det används av en hel del multisportlag och det skall fungera bra i extremt väder... Återkommer...

Har sett trasiga Suprair...

BAMM förra året skördade sina offer på de franska tälten. Kan tänka mig att det inte var så skönt att vakna upp på morgonen i sin dyblöta dunsäck och ha tältet slickat mot säcken....Nej skämt om sider Suprair är att bra tält i lättare väder. Dock inte för tuff väderlek. Nackdelen är väl att det är svindyrt!! Man kan få likvärdiga tält (Kanske sy själv om man är händig...) till en mycket lägre penning om man nu bara skall stå ut en natt.

Och på Förra årets BAMM sov jag gott i ett riktigat fjälltält på 1.7 kg (Mountain hardwear något...) men det räckte inte för att komma i mål dagen efter i alla fall. Nya försök på FAMM i Norge i år...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg