...och sämst av allt: felplacerade fickor som hamnar under höftbältet, dvs helt oandvändbara + potentiellt skaviga. VARFÖR har så många jackor, fleecejackor mm, uppenbart designade för friluftsliv, denna tanklösa fickplacering???Denna tänkte jag på:
Montane Minimus Lite Jacket - Regnjacka Dam köp online | Bergfreunde.se
Montane - Women's Minimus Lite Jacket - Regnjacka ➽ Fraktfritt från 69 € - Handla online nu! ✓ Skickas inom 24 h ✓ Kompetent servicewww.bergfreunde.se
Minimus Lite heter den. Men jag kollade närmare nu och den är inte alls så lik minimus utan saknar också de funktioner du vill ha, så helt ointressant för dig. Jag vill också kunna justera min jacka. (...)
(färgen fick jag ögonblödning av, men det är väl en smaksak och jag väljer ändå killversioner, tjejkläder har ALLTID för trånga axlar och ärmar)
Jag brukar svettas så fort jag är aktiv, men har faktiskt inte saknat vädringsblixtlåsen. Tvärtom var det skönt att slippa böket under armhålorna.Jag skulle inte bli förvånad om jag säljer Minimus efter sommaren då jag vanligtvis uppskattar att även ha pit zips och använder regnjackan en del även vid uppehåll. Men tänkte testa hur det blir med en väv som andas bättre än mina tidigare och med en ngt rejälare skjorta att byta med än tidigare.
Hmm - jag har faktiskt testat seglande vänners spinnakertejp, men deras variant var grövre och stelare än Tear Aid. Finns det olika sorter?Jag älskar Tear Aid som ger väldigt pålitliga och elastiska lagningar. Men för tunna regnjackor och liknande använder jag hellre spinnakertejp. Den är tunnare, lättare och smidigare och märks mindre efteråt. Den lossnar inte under användning och håller oftast även för maskintvätt men är lite enklare att pilla bort ifall man skulle behöva av någon anledning.
Denna har jag: https://www.widforss.se/psp-spinnak...MIqtj4k-mt_QIVRjcYCh3qbgsNEAQYASABEgIUF_D_BwE
Jag gissar att du har testat spinnakertejp men annars rekommenderar jag att prova någon gång. Den är lättare än tear aid också
Senast ändrad: