Monsen på villspor

Är sedan flera år lite såld på Lars Monsens serier. Men är för stunden lite förvånad att ingen reagerat (vad jag kan hitta i tråden) på gitarrplingandet.

Jag reagerar likt Pavolvs hundar varenda gång det börjar och tänker Hilleberg. I det sist avsnittet klarade jag mig ända tills han tar fram tarpen, den orange och så kommer samtidigt gitarren, pling, pling, plong.

Har flera gånger lyssnat på Hilebergs youtube och ja, har ni inte tänkt på det ännu, varsågoda.

/Håkan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo, reagerade definitivt och lyssnade på Hillebergs en av instruktionsfilmer och jämförde. Men jag tror inte att det är samma låt även om det är snarlikt? Samma kompositör kanske?

Så länge det inte är banjo :)

Förmodligen är det någon gratismusik dom använder, alla hans filmer har ju den typen av musik.

...t filma er själva under ett äventyr så vet ni att det blir många vändor med kameran både fram och tillbaka...

Tänkte på samma sak när jag såg avsnitt 4. Om man är trött, sliten och hungrig måste det kännas extra tungt att göra många vad/passager/klättringar dubbelt upp för att få med bra filmsekvenser.

Sen att det är lite tillrättalagt som någon skrev om, att en del grusvägar och andra tecken på civilisation kanske döljs, det är väl väntat och helt ok. Det är ju en form av TV-underhållning trots allt.

Ang. kolhydrater och energinivåer, jag är inte så insatt. Men under äldre stenålder (före primitivt jordbruk) var det säkert mestadels ganska kolhydratfattig kost och om människan inte hade förmåga att prestera tillräckligt bra under lång tid med den kost som fanns tillgänglig då hade vi knappast suttit här och diskuterat Monsen nu :)

http://artikkel.ut.no/1.11631453

1.11656793

"Vet Lars Monsen virkelig ingenting?"
"Filmer han virkelig alt selv?"

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips