Monopolpriser

Det jäkligaste var väl ändå när han ryckte huvet av höns. Inte min favvo direkt. Det föll dessutom på min lott att medelst träpåk slå ihjäl den sötaste lilla vita kanin man kan tänka sig. Fy fan. Jag är vek när det kommer till såna grejor.

zoo017.jpg

...Och så en påk...

/ G

Fäthistorier

När han i en torr fjällbacke, långt från vatten i grävde upp några rötter och leende bad närmaste elev skölja av dem.... Gooo Mat...
En annan gång fick de trötta och våta eleverna fånga in en av lappen uppledd ren som till Fälts kommentarer efter moraknivslakt omfördelades till 15 eller så gruppportioner.... den förste eleven som sa Ulrik blev utskälld av Fält, för han inte gjorde det diskretare....de följande kamraterna gick bakom flocken... ack ja...

Go tur

Johan K

avslutad210712

Gäst
Är jag den enda i friluftssvängen som inte äger en GoreTexjacka eller ett par GoreTexbyxor. Och trots det är ute i naturen både hemmavid och i fjällen. Kommer troligen heller aldrig att köpa GT-kläder utan letar andra alternativ. Kalla mig gärna snål och/eller dum *L* men har valt att i första hand satsa mina pengar på tältet och ryggsäcken.

Tycker att om folk vill lägga ner pengar på GT-kläder så får dom göra det utan att jag blir avunds men något krav för att vistas i fjällen är det definitivt inte och alltså inte en anledning till att insteget för vandring blir stort.

avslutad210712; sa:
Är jag den enda i friluftssvängen som inte äger en GoreTexjacka eller ett par GoreTexbyxor. Och trots det är ute i naturen både hemmavid och i fjällen. Kommer troligen heller aldrig att köpa GT-kläder utan letar andra alternativ. Kalla mig gärna snål och/eller dum *L* men har valt att i första hand satsa mina pengar på tältet och ryggsäcken.

Tycker att om folk vill lägga ner pengar på GT-kläder så får dom göra det utan att jag blir avunds men något krav för att vistas i fjällen är det definitivt inte och alltså inte en anledning till att insteget för vandring blir stort.

Jag måste säga att jag äger (och använder) både GT byxor och GT jacka.
Anledningen är att jag inte riktigt bryr mig om vilket material eller märke mina kläder är tillverkade av.
Det viktigaste för mig är att de är praktiska och fungerar bra sen bryr jag mig inte ett dygg om något annat.
Jag har kommit fram till att min jacka och mina byxor passar mina krav utmärkt, det finns säkert många andra märken och material som passar mina krav också, men jag köper inte nya plagg för när jag har fungerande plagg hemma.

Varför ska jag ägna lång tid åt att leta efter plagg som passar mina krav? ägnar hellre den tiden åt att vara ute i det fria istället?
MVH
KIM

Vildmarken i Sverige växer!

Var finns det vildmark i Sverige? Jag kommer enbart att tänka på några marina naturtyper. T.ex. kallvattenskorallreven i Kosterfjorden och sandbankarna till havs. I princip all annan natur i Sverige är mer eller mindre kulturlandskap. Det gör inte mig någonting, stör det dig?

Det vore ett problem om färre och färre kunde utöva vardagsfriluftsliv, men är det verkligen så? Tycker att det ändå är ganska många som plockar svamp, går en sväng i hemmaskogen och fikar några timmar. Eller?

En tråd med enkel och billig utrustning vore kul!

Staffan

Skattefinansierad konfiskation gör om planterade ytor till vildmark!
Exempel V Dalbosjöns naturreservat. Naken hed på C v Linnés tid, planteras av strävsamt folk och konfiskeras av naturvårdsintressen. Tveksamt om dylikt kunde gått någonannanstans....
Vildmark är avhängigt av vem som skriver vad på vems tjänstepapper!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg