• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Mitt ljuva 70/80-tal

Nàja, gossarna pà dina bilder har vàl knappast fly-frillor, snarare Björn Borg kalufs.

jag tänkte mest pà Magnum Bonum-pojkarna med sin "ned ned ned, ned för backen ned" Vad du en sàdan? Min lille bror med (han hade fly, en skateboard samt kârde "skateboard" pà full volym,..

mb1979.jpg


Själv var jag en klassisk gentleman redan pà den tiden, och hade varken fly eller skateboard

Mvh / mats


[Ändrat av malindo 2004-03-03 kl 16:39]
 
Om man kollar pà gamla foton, tidningar etc., sà var àret 1979 ett riktigt lâgvattenmàrke i det mesta!
Skateboard dock fràn 1978.

Mvh / Masse
 
Klart jag var en skateboardnisse, och med fly ska tilläggas. Gossarna på bilden har inte fly nån av dem. En fly ser ut ungefär som den Jackson Browne har haft hela livet...

d76761f50oe.jpg


Och int lyssnade en skateboardare på Magnum Bonum int, han lyssnade ju på Ebba Grön, Bob Marley, Dire Straits etc. Och förresten Malindo, 1979 var nog det bästa musikåret i historien: Bossen satt hemma och filade på sin The River, Pink Floyd släppte sin The Wall, Rolling Stones skulle just till att släppa sitt mästerverk Emotional Rescue, Fleetwood Mac släppte Tusk, Dire Straits hade just släppt sin Dire Straits jag kan fortsätta. Detta år var rockens klimax om du frågar mig.

Lågvattenmärke, så f_n heller!!!

/ G
 
Nàr jag tànker efter var det ett bra âr, à det att nytânkare började ta över de gamla dinosaurerna

the-specials.jpg

Coventry band The Specials in 1979

men visst gillade jag bâde The Wall och Emotional Rescue pà den tiden det begav sig.. fast lyssnade hellre pà samma bands plattor fràn ârtiondet innan.. The piper at the gates of Dawn, respektive Beggars Banquet, t.ex

pfa2.jpg


Mvh / mats
[Ändrat av malindo 2004-03-03 kl 17:54]
 
Oj

Nu märker jag att jag inte är gammal, tror aldrig jag har hört talas om något av det här :)

///Björn