Hoppas ni hade en förträfflig helg. Jag var på väg ut, en smula stukad av aftonens efterdynaningar, lite klen av förklyning, lite mjuk av för lite sömn... Men det var vinden som hindrade mig.
"Men vinden! Den kan jävlas... I lördags var det enligt en mätare 13 eller 14 meter/sekund i medelvind och kanske dryga 18 i maxvindar (det var sannolikt ett par snäpp högre vind där just mätaren sitter). Kombinationen piskande vassa krabba vågor och dessa vindar gjorde att jag gav upp. Jag hade helt enkelt problem med att hålla min (felpackade) kajak upp mot vind och vågor. Vågorna i sig hade jag klarat, utan problem. Vinden i sig också. Kombinationen hade funkat för mig om jag hade varit lite piggare och om jag hade haft bättre balans i kajakens packning. Det är en av de första gånger jag behöver ge upp som paddlare."
Klart tjurigt att det var midsommardagsfest ute hos er på Rivö. Jag slickade de mentala såren. Jag slickade i mig en glass, och drack gott i stadens sus istället för vinden och havets brus.
Nästa år, då packar jag kajaken bättre. Nästa år, då blir det kan-jang och redbull! Nästa år, ses vi!!