• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

MIDSOMMAR 2007 Paddling Gbg Södra Skärgård !

Förresten.... Får vi inte besök från Stockholm eller Växjö i år ??? Andreas och Peter ? Har ni andra planer?? :eek:)

/ Lilla Blå

Halloj!
Kanske inte samma sak men Strömstad, funkar det? :)
Det här låter jättekul, jag + min Martin vill gärna komma med! Vi paddlar från GKF, troligtvis torsdag kväll (kanske med Johan?) om Midsommartrafiken på E6 tillåter...

/helena

-Helena och Martin!
Ni är jättevälkomna att hänga på! Du kan maila ett mobil nr till mig på tjingeling2u(at)hotmail.com så mailar jag tillbaks mitt nr så kan vi hålla kontakt...

Detta gäller så klart alla er andra också...

-Knatte har du funderat på om du hänger på?

-Peter, du får komma förbi en annan helg och paddla i det salta vattnet igen! Hör av dig när du är på väg till framsidan så ordnar vi nåt!

Angående maten så är förslaget att man tar med sig till midsommaraftonens sillunch och då får vi ju dela upp oss mellan vad man bör ha på en sillunch, typ sill, potatis, gräddfil, gräslök, rödlök, sallad, bröd.......

För stora midsommarmiddagen tar man med sig något gott till knytisen för ca 75 kr.
Johan har ju redan paxat tårtan,
jag tar med tzatziki, en annan gegga samt grönsaker att doppa i detta.
Matilda tar ostar typ Brie, camembert....

Vi behöver ju tex bröd, något att grilla (kött, korv...), snacks, sallad, ... och vad man nu kan komma på är gott.... och så klart engångsgrillar, grillspett osv.

Vad tror ni om detta?

/ Lilla Blå (som fått orderbekräftelse på en myggfri lagom varm regnfri midsommar med skojsiga vågor utanför Galterö !!) :eek:)

Hej Ewa!
Jo, jag funderar så det knakar.
Men om inte vädret blir en fullständig röra, så lutar det starkt åt att jag gärna gör er sällskap. Då paddlar jag ju ut på torsdagen (?) från GKF. Det låter ju som ett utmärkt upplägg och kul att göra något annorlunda på midsommar :)
Jag skall bara kolla över,att alla övernattningspinaler osv. hittas och är funktionsdugliga mm.

Vad kul med så stort intresse......!! :eek:)

Sammanfattar läget för dagen med:

Lilla Blå- tzatziki, annan gegga, grönsaksstavar
Matilda J - ostar
Liselotte - baguetter
Kristina - ?
Peter S - ?
Henrik A - ?
Björn + kompisar - ?
Johan L - jordgubbstårta
Mattias J - ?
Joakim + kompisar - ?
Johannes - ?
Stefan - ?
Fredrik - ?
Staffan - ?
Anna - ?
Helena+Martin - Grönsaksspett, grissini, tapenade
Christer - ?

Ja det var väl läget idag.... Nån jag glömt? Det är ju några att hålla reda på..... Men ajsing vad kul vi får!!

Väl mött på havet!!

/Lilla Blå

Henrik A

Hej
Jag tänkte ta med mig lite rökt/gravad lax som jag tycker passar in på ett Midsommarbord

Det blev lite rörigt med vem som paddlade var osv tyckte jag. Är det någon som skall paddla från Escape på torsdag em/kväll?
//Henrik Alstersjö

Det lutar...

... åt att även lilla jag baxar ut mig och mina prylar.

Styr du upp vilken föda jag bör knö med? :) Eller får jag improvisera? ;)

Patric

Titta nu vaknade Patric också...... Trevligt att du vill vara med och leka.... :eek:) Ang mat.... vill du ha inspiration så får du det så klart men du som är en så käck liten gosse kan väl komma på nåt gott? :eek:)

Henrik.... jag vet inte om Joakim med sällskap startar från Escape, men chansen är nog rätt stor. Annars paddlar väl Kristina förbi upp från Bjöla?

Jag checkar och återkommer om det.

/ Lilla Blå

Uppdatering.....

Matilda J - ostar
Liselotte - baguetter
Kristina -
Peter S -
Henrik A - rökt/gravad lax
Björn + kompisar -
Johan L - jordgubbstårta
Mattias J -
Joakim - korvar typ "vadhettere"
Johan - korvar typ "vadhettere"
Johannes -
Stefan -
Fredrik -
Staffan -
Anna -
Christer -
Patric -

Ang knytisen

Så inga missförstånd uppstår.... Det är fortfarande ca 75kr per person i "mat" man tar med sig, så det blir rättvist...... Annars kan det ju se rätt orättvist ut.... Vilket innebär att de som tar med kött/korv osv får ju vara fler än tex bidraget av baguetter....

/Lilla Blå

Lite ny info för er som vill ha sällskap från Escape så åker Joakim ut därifrån kl 18 på torsdagen. För er som vill hänga på där så lägg ett mail till mig så får ni hans mob nr.

mail: tjingeling2u@hotmail.com

Nu närmar det sig....... :eek:)

Så listan är numera:

Matilda J - ostar
Liselotte - baguetter
Kristina -
Peter S -
Henrik A - rökt/gravad lax
Björn + kompisar -
Johan L - jordgubbstårta
Mattias J -
Joakim - korvar typ "vadhettere"
Johan - korvar typ "vadhettere"
+ 3 kompisar till ej namngivna - saker att grilla
Johannes -
Stefan -
Fredrik -
Staffan -
Anna -
Christer -
Patric -

/ Lilla Blå

Hej,

då kan jag och Stefan tillsammans med seglargänget (Fredrik, Anna och Staffan) fixa kött till grillning+grillar.

Som det ser ut nu kommer jag paddla ut från GKF på torsdagskvällen. Stefan visste inte om han hann komma iväg i tid på torsdagen så isåfall kommer han på fredag morgon (Stefan, jag paddlar in och hjälper dig med kajak mm).

Mvh Johannes

Hej alla!
Detta låter kanon, ok att hänga på?
...bara ett problem:) Har "bara" segelbåt. Älskar att paddla så kanske jag kan få byta en liten segeltur mot en paddeltur:)
Hoppas vi syns!!!
Några önskemål om vad som ska tas med till knytisen? Annars hittar jag på ngt!!!
Tjineling Eva

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg