midja?

Re: Re: Re: Ursäkta!

Gidde; sa:
Jag skrev aldrig att vissa friluftssporter är roligare än styrketräning. Det är din tolkning PaTRiC. Jag tycker självklart det är upp till var och en att bedöma vad som är roligt eller inte.

äähh.. det gjorde du visst, sen att du inte står för det är en annan historia..

Komplettera löpningen

Jo, nej, jo, nej, jo det gjorde du visst!

Kul diskussionsämne Fredde!

Ett bra komplement till din löpträning är andra konditions och uthållighetsaktiviteter såsom rullskidor, längdskidor, paddling eller varför inte simning. Då bygger du även upp resten av kroppen.

Det du grundlägger i din ålder är lättare att förbättra när du blir äldre. Därför rekommenderar jag en allsidig träning som ger både styrka och uthållighet.

glöm inte att styrketräning är en självklar del i alla [ ni hittar säkert någon idrott där man inte behöver styrketräna, som maraton eller så.. ] elitidrottares vardag för at det är så dåligt och meningslöst.. MEN som alla är överens om är att en allsidig träning ger bäst resultat, betänk att många av sporterna med kardiovaskulär fokus ofta sliter medans styrketräning bygger, därför lägger till exempel roddare, friidrottare med flera, med flera ganska mycket tid på gymmet, skadeprevention..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ursäkta!

-PaTRiC-; sa:
men lill-grisen, hade du inget bättre att komma med.. nöff, nöff..

Jag tänker inte fortsätta munhuggas med en anonym idiot på detta forum. Därför tänker jag skriva det jag för stunden har att komma med. Om jag någonsin mer kommer svara på dina korkade inlägg i trådarna, kräver jag åtminstone så pass mycket stake av dig att du kan tala om vem tusan du är. I annat fall kan jag bara tycka att du är en feg krake.

Personligen tycker jag att du med dina inlägg bara bekräftar att personer som försöker skaffa stora muskler genom styrketräning saknar vissa andra mer vitala funktioner.

Om du "taggar" igång på att jag ordagrant skrev "Som alternativ till styrketräning rekommenderar jag hellre roliga friluftssporter som stärker mage", på ett forum beskrivs som "Sveriges största mötesplats för friluftsliv, äventyr och natur", gör inte precis att jag tycker du verkar ha vare sig god självinsikt eller intelligens. Jag tycker snarare du borde söka dig till ett forum som heter ”insidan” eller kanske snarare ”källarsidan”. Dina långa inlägg styrketräning på detta forum, tycker jag är lika intelligent som om jag skulle börja skriva långa trådar om badminton. Men fortsätt du missionera om styrketräning om det roar dig. Men om du börjar felcitera eller feltolka det jag skriver får du faktiskt skylla dig själv.

Överlåter härmed tyckande och tolkande av det svenska språket till så pass rakryggade personer som kan stå för vad de heter. Och nog tusan vågar jag stå för det jag skriver, till skillnad mot dig verkar det som.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ursäkta!

Gidde; sa:
Jag tänker inte fortsätta munhuggas med en anonym idiot på detta forum. Därför tänker jag skriva det jag för stunden har att komma med. Om jag någonsin mer kommer svara på dina korkade inlägg i trådarna, kräver jag åtminstone så pass mycket stake av dig att du kan tala om vem tusan du är. I annat fall kan jag bara tycka att du är en feg krake.

kompis, jag kan maila dig min adress så kan vi träffas på tu man hand?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ursäkta!

Gidde; sa:
Personligen tycker jag att du med dina inlägg bara bekräftar att personer som försöker skaffa stora muskler genom styrketräning saknar vissa andra mer vitala funktioner.

smart, verkligen smart.. det är precis som att jag skulle anta att du är liten, klen, svag och känner dig hotad av stora män, kanske till och med lite dragen till dom på ett så där lite "otäckt" sätt, därför känner du dig hotad i gym-miljöer..

Gidde; sa:
Om du "taggar" igång på att jag ordagrant skrev "Som alternativ till styrketräning rekommenderar jag hellre roliga friluftssporter som stärker mage"

genom att skriva "Som alternativ till styrketräning rekommenderar jag hellre roliga friluftssporter" antyder du att friluftssporter är roliga till skillnad från stryketräning..

Gidde; sa:
på ett forum beskrivs som "Sveriges största mötesplats för friluftsliv, äventyr och natur", gör inte precis att jag tycker du verkar ha vare sig god självinsikt eller intelligens. Jag tycker snarare du borde söka dig till ett forum som heter ”insidan” eller kanske snarare ”källarsidan”. Dina långa inlägg styrketräning på detta forum, tycker jag är lika intelligent som om jag skulle börja skriva långa trådar om badminton. Men fortsätt du missionera om styrketräning om det roar dig. Men om du börjar felcitera eller feltolka det jag skriver får du faktiskt skylla dig själv.

skylla mig själv för vad..?

Gidde; sa:
Överlåter härmed tyckande och tolkande av det svenska språket till så pass rakryggade personer som kan stå för vad de heter. Och nog tusan vågar jag stå för det jag skriver, till skillnad mot dig verkar det som.

som sagt, vill du träffas?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ursäkta!

-PaTRiC-; sa:
genom att skriva "Som alternativ till styrketräning rekommenderar jag hellre roliga friluftssporter" antyder du att friluftssporter är roliga till skillnad från stryketräning..

Men så är det ju...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ursäkta!

-PaTRiC-; sa:
OK. Jag kan ta dig med på en 5-mils runda på rullskidor med enbart stakning, så kan du visa mig gymet. Men jag gör dig kanske besviken på en punkt,
jag är en trogen äkta man med fru och barn och jag är inte "dragen till dom..." (män)"...på ett så där lite "otäckt" sätt".

masageolja..

Gidde; sa:
-PaTRiC-; sa:

OK. Jag kan ta dig med på en 5-mils runda på rullskidor med enbart stakning, så kan du visa mig gymet. Men jag gör dig kanske besviken på en punkt,
jag är en trogen äkta man med fru och barn och jag är inte "dragen till dom..." (män)"...på ett så där lite "otäckt" sätt".

tja, fru och barn är inte ett kvitto på att man inte har andra drömmar, MEN jag skrev inte att du var dragen till män, jag skrev att man skulle kunna genralisera att du var det, precis som du generaliserade med mig..

5-mil på skidor, skulle det vara ett problem eller?

Bara för att man styrketränar så betyder det inte att man väljer bort annan träning, just skidor tycker jag är trist men jag springer, simmar, paddlar, rider och går gärna.. som jag skrev innan, det finns en anledning till att nästan alla elitidrottare styrketränar, utfört på rätt sätt så förebygger det skador och bygger utan samma slitage som uthållighetsträningen gör.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg