Fritidsförvaltare; sa:lax90; sa:Det verkar därför som om jag inte kan aktivera navigeringen med MetroGuide 6.
Kan du köra simuleringen? (ej ansluten GPS)
Jag har MetroGuide 5 och den fungerar med nRoute hos mig. Nu har jag förståss också en "unlocked" Cityselect 6. Det har kanske ett samband. Normalt behöver man inte göra "unlock" för MetroGuide då den ej är tänkt att användas med "turn by turn" utan bara på det sätt med autorutt som du beskriver.
Jag tror att MetroGuide och Cityselect i grunden, är samma program. Men för dem som vill använda programmet i en handapparat, följer det i Cityselect med en kod som öppnar funktionen "turn by turn". Kanske blir funktionen då också öppnad för Metroguide.
Nej, simuleringen av GPS fungerar inte heller med MetroGuide 6.
Av ditt svar drar jag slutsatsen att jag måste ha CitySelect som stöder Turn by Turn för min GPS Etrex Legend C för att det skall funka i nRoute. Kartinnehållet i MetroGuide 6 och CitySelect 6 är nog sammma men Garmin har lagt in spärrar för Turn by Turn vid användning av MetroGuide tillsammns med nRoute.
Om jag laddar ned MetroGuide 6 med SendMap till Etrex Legend C så fungerar Turn by Turn i GPS:en inklusive simulering av GPS.
Men det vore bra om jag kunde få detta att fungera också på min laptop.
Finns det någon lösning med MetroGuide 6 ?
Lars