• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

menskopp på vintertur?

Koppar och assietter

Jag skulle skriva att menskoppen verkar vara en riktigt bra grej för mänskligheten. Men sedan såg jag att detta är tjejforumet... Såå... Här borde jag egentligen inte skriva, misstänker jag.

I vilket fall. Den här koppen och diskussionen om den. Den tror jag är nyttig för samhället. Nu låter jag så galen som jag vanligtvis brukar framställa mig.

I det samhälle jag lever i uppfattar jag kvinnan som någon ofelbar och nästan syntetiskt perfekt. Det är nästan svårt att förstå att kvinnor har mens. Till och med tv-reklam om tamponger o bindor lyckas dölja mensen. Det är något blått och fräsht som rinner runt där?!

Vissa män tror kanske att kvinnor inte kan förtryckas. Precis som mobbare angriper sina offer... Mobbarna upplever att de måste ge igen; för vad? Kanske upplever dem att deras trygghet ruckas av offret, och att offret ändå inte går att såra.

Kvinnor är kvinnor, alla vill ha dem, vissa vill bli kvinnor i efterhand. Kvinnor är så perfekt fina, och vad är män?

Det är nog nyttigt för alla att inse sådant man har svårt att inse ibland. Sådant som samhällsnormerna döljer.

Öppenhet och samtal om mänskliga angelägenheter tror jag ökar jämnställdhet. Det var vad jag kände efter att ha tjuvläsit den här diskussionen (långsökt, men sant).

MvH/ Emil P.
 
Nyttiga synpunkter

Jag säljer själv menskoppar på menskoppen.se och jag måste säga att det är jätteintressant att läsa menskopps-diskussionerna här på Utsidan, eftersom ni har erfarenhet och frågor som är väldigt annorlunda jämfört med tjejer som lever ett lugnare liv (som jag själv ;-)).

Jag får många frågor från tjejer som köpt menskoppar av oss, och därför är det nyttigt att läsa vilka tips ni ni har och vilka utmaningar som ni ställs inför.

Vill också passa på att tipsa om ett alldeles nytt forum som vi startat för några dagar sedan, som handlar uteslutande om menskoppar.

Det finns på menskoppen.mylava.net

Forumet är som sagt alldeles nytt och har säkert barnsjukdomar som vi ännu inte upptäckt. Maila gärna annelie@menskoppen.se om ni hittar några ;-)



Hälsningar
Annelie
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j.piraten Örebro - hitta på aktivitet Tjejforum 0
zeppelingirl på väg ensam Tjejforum 32
Louise_76 Träningskompis på Nynäsvägen el omnejd? Tjejforum 1
Mia82 Tjejer på äventyr! Tjejforum 2
N76 Lundbybadet på Hisingen, Gbg? Tjejforum 0
KajsaMalm Mens på höghöjd??? Tjejforum 4
joppi0022 Hur få upp kajaken på taket? Tjejforum 9
emmasss klättra när man är gravid - vad ska man tänka på? Tjejforum 4
Dayana sugen du med på att vandra? Tjejforum 0
pirajenny tips på damsadel Tjejforum 5
annikarin Följa med på Vasaloppsläger? Tjejforum 2
junette_c Tips på vandringsleder!! Tjejforum 6
160270 Aldrig på längdskidor Tjejforum 11
Lolli Ratio tjejer resp killar på Utsidan Tjejforum 4
Chabolina Tips på bra skalbyxor Tjejforum 6
KarinB Några tips på aktivitetssemester i Juli? Tjejforum 6
JennyBy Klätterverket för tjejer på fredagar? Tjejforum 1
Svartkatt Aktiv morsa funderar på framtida lämpliga äventyr Tjejforum 6
Måne Ny på Utsidan Tjejforum 1
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
375 Klättervägg på cistern Tjejforum 0
Pauliina träning gör mig sugen på godis! Tjejforum 11
Kristin Nygren Tjejdykhelg på SALT i Kungshamn Tjejforum 0
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
webwizard Jeg savner veninder til at vandre på fjeldet med Tjejforum 2
x-treme Tjejers sätt att se på prylar??? Tjejforum 37
annique Nybörjare på klättring Tjejforum 4

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg