Membran på membran?

-Patric-; sa:
...Nu har Tigern tyvärr fått en blodsocker rush och är därmed inte längre kontaktbar men det ordnar väl sig senare..
Bip bip, blapp, blupp, jag skådar in i framtiden, jag ser uppblåsbara sovsäckar, jag ser helt ventilerande skalplagg, jag ser kvinnor som deltar i friluftsdebatten, jag ser jägare och rovdjursälskare som faller varandra i armarna, jag ser en liten, liten sekt av otuktliga retroromantiker som släpar sig fram i mörka valv bärande kliande och tung vadmal, läderbrallor och näbbkängor.

cocoon4o2.jpg

En glimt av framtiden

/ G

Oh orakel; oh framtids-skâdare;

Ser du inte ocksâ lycklige kvinnor och män, med perfekt matchande gemensamme interessen sâsom blommor och bin, kâtor och tält, membran och etaproof, gummistövlar och kontinent-kängor; lyckligt sammanförda och fullt njutandes av námda intressen tack vare blinkande blipp-blopp-datorer och spejsade webs med márkliga symboler?

jag bara undrar.

Malindo

malindo; sa:
Oh orakel; oh framtids-skâdare;

Ser du inte ocksâ lycklige kvinnor och män, med perfekt matchande gemensamme interessen sâsom blommor och bin, kâtor och tält, membran och etaproof, gummistövlar och kontinent-kängor; lyckligt sammanförda och fullt njutandes av námda intressen tack vare blinkande blipp-blopp-datorer och spejsade webs med márkliga symboler?

jag bara undrar.

Malindo

Mina tankar söker sig mot himlen, ljus strålar skarpt men samtidigt mjukt och härligt in i mina ögon, på tankens svindlande väg passeras en websajt inramad av blommande ängar, surrande bin, kåtor med uppslagna dörrar som för in den kärlekstörstande friluftsallmogen till en törstsläckande källa så djup att inga brunnar av denna världen kan mäta sig jämte den. Och allt är värme och kärlek. I ögonvrån ser jag tre nöjda små gestalter långsamt vandrande vidare efter fullbordad uppgift. De skrattar och skojar och solen går ner i den ljumma kvällningen.

/ G

avslutad210712

Gäst
malindo; sa:
harrejisses, pöjkar, fick en plötslig ingivelse att den där killen som frâgade om nâgon hár ibland er brukade smygsurgfa pà nátet under arbetstid màste ha en av Sveriges mes raffinerade understatement-humor!

Malindo

Smygsurfar - nä va fasiken är man systemadministratör måste man kolla att nätet fungerar och utsidan är en sk checkpoint i mitt arbete. I alla fall så länge Ni inte frågar min chef.......

tigertamjaren; sa:
....inramad av blommande ängar, surrande bin, kåtor med uppslagna dörrar som för in den kärlekstörstande friluftsallmogen till en törstsläckande källa så djup att inga brunnar av denna världen kan mäta sig jämte den. Och allt är värme och kärlek.../ G

free.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nicko_ Proflex+ membran/Rab Kinetic Plus - jakten på ny jacka Kläder 3
LightDan Membran, varför sådan utbredd förakt för det på Utsidan? Kläder 89
joanna Haglöfs L.I.M. CROWN-Jacka med trelagers "PROOF"-membran Kläder 2
tango GTX/membran skalvantar med löst foder - 2024? Kläder 14
tango Norska försvaret vill inte ha gtx-kängor samt Extragurad-membran? Kläder 34
30-06 Lästa ut skor med membran? Kläder 1
joanna Hydrofila icke-porösa membran - erfarenheter? Kläder 32
Ghostery Vinterparkas med eller utan membran? Kläder 26
Mr. Red Reklamera membran Kläder 24
edstorm Lätta membran-byxor för fjällvandring - Haglöfs LIM, Electron etc Kläder 14
Ironhide Membran och omvänt ångtryck? Kläder 15
Molngrabb Helly Tech XP-membran eller Goretex Kläder 5
swed Läckande Membran, åtgärda eller kasta? Kläder 5
krum Membran Kläder 24
Jörgen Fjaderlatt.se Intelligent membran? Kläder 42
jeppe78 Skaljacka...och membran Kläder 25
niklaz GoreTex eller andra liknande membran? Kläder 24
Nordstjärnan Lagnings lappar till nylon och membran kläder? Kläder 6
Martin B Membran och tvättmedel Kläder 6
Martin Fjäderlätt Test av vattentäta/ventilerande membran! Kläder 5
PerHenrik Test av andningen hos olika membran? Kläder 12
Elvah Goretex paclite plus - är det ett tyg på jackor (eller bara membranet) och finns min drömjacka? Kläder 6
Brune Vita prickar på jacka efter tvätt Kläder 4
Småtärna Laga/limma fåll på Goretexjacka (Arcteryx)? Kläder 17
KakanSomSmular Tips på "Fot-formade" vandringsskor? Kläder 12
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Still Alive Skalbyxor med dragkedjor på sidan Kläder 20
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Tarmkatt Handskar för vinter med lager på lager tänk. Kläder 31
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Livetiskuggan På huvudet Kläder 31
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
UN8 Garderob för fjället/skogen - Prio på hållbarhet och ej märken Kläder 34
Enblåbanan För lång ärm på regnjacka Kläder 9
Anders262 3 års garantitid på Gore-Tex från Tierra Kläder 14
emil-s Smörja även insidan på Lundhags Professional? Kläder 19
komfortPerZonen Tystaste regnjackan på fjället? Kläder 18
Nap Addera innerficka på skaljack, fästmedel? Kläder 5
adrianvonpelt Märke på dessa skor? Kläder 2
bionicon Turbukser med ventilasjon på lår? Insider og/eller utside? Kläder 3
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
Elvah Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna? Kläder 32
Ldf Såg för tur/camping. Gärna kompatibel med yx-fickan på fjällräven vidda pro. Kläder 1
Hoogs Nybörjarfråga: skaljacka på fjällvandring under sommartid Kläder 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg