Medlem

Re: Inte med

Tommy E; sa:
Jag är inte med eftersom jag bl a inte delar förbundets syn på rovdjurs- och viltvårdsfrågor. För mig är inte det viktigaste med jakten att till varje pris skjuta så mycket som möjligt av alla arter. Det finns även andra intressen som biologisk mångfald, markägarfrågor och friluftsliv att ta hänsyn till. Här är jägarförbundet för onyanserade för att passa mig.

Tommy

precis så... fast jag inte skriver lika smidigt som du

:)

Re: lägg ner

FJS90/91; sa:
Det är alltid en massa skit om suga apballe och sånt tycker du att det hör hemma här, låter väl mest som en porrsajt eller ?

vilket förbund/förening tycer du för en mer nyanserad debatt om jakt än SJF ?

Partys; sa:
Jag har skrivit förut, försök att rikta in er på erat intresse istället för att klanka på andras såvida det inte rent fysiskt stör er.
Vem dog och utsåg dig till forumpolis?

Är debatten låg bara för att jag inte håller med dig, får man inte ha åsikter nu längre utan man måste snällt ställa sig i leden och vara tyst.. Jag blir så j*vla trött på sånt här skitsnack!! Om någon frågar vad jag tycker om SJF så måste jag väl få säga vad jag tycker utan att debatten för den sakens skull skulle bli låg..

(eftersom jag ÄR jägare så borde jag få bajja eller hur?)

Re: Re: lägg ner

Partys; sa:
Det är alltid en massa skit om suga apballe och sånt tycker du att det hör hemma här, låter väl mest som en porrsajt eller ?

vilket förbund/förening tycer du för en mer nyanserad debatt om jakt än SJF ?
Mitt språkval är väl min ensak, jag kanske skulle välja ett annat språk om jag debatterade på en religiös hemsida vilket aldrig kommer att hända då jag är ateist.. MAO du får leva med mitt språkval eller bege dig till de religiösa sidorna!

Tyvärr så finns det ingen förening/förbund som passar min och många andras syn på jakt/viltvård, det är för få jägare som är genuint naturintresserade.. De flesta jägarna är sorgligt nog trofé och vapenfetishister som skiter i naturen om det inte handlar om att med största bössan skjuta en kapital älg!

Sedan så vet jag att SJF och dess motsvarighet behövs för att jägarkårens åsikter överhuvudtaget skall föras fram till makthavarna... Men jag behöver inte dela deras åsikter ändå!

Bra svar.

Jag tackar för ditt svar och kan hålla med om det med jägare = vapen feticister ..... men vid gud så håller de flesta av dessa feticister sig hemma eller på skjutbanan.

(min uppfattning)

Nu tog jag med gud iallafall,vare sig du ville det eller ej.

Jag är med i SJF pågrund av det du skrev i slutet, att vi behövs, att man sen inte kan hålla med om allt är ett faktum.
Sen är det ju tur att man väljer vilka man ger sig ut i skogen med.

visst e det så.. e man inte med så kan man inte påverka oavsett vad man själv har för inställning. eftersom det inte finns några seriösa alternativ till SJF så måste man nog vara med så att inte "trähattarna" vinner över och ensamt får styra de frågor som ligger många jägare nära hjärtat.

:)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg