Sista fikan
Jag brukar förutom den vanliga fickan eller lunchen även planera in en liten fika innan man åker hem. Resan brukar bli lugnare då. En extra liten termos med vatten i bilen och en chokladmugg med en macka eller liknande. Minnet av turen blir bättre och det blir inte kaos när man väl kommer hem med en packning som skall sorteras, torkas osv.
Hej!
Försöker äta ute (vid skridskosjön, i skogen, på lekplatsen...) så ofta det går med mina barn, snart 4 resp snart 6 år gamla. Lite petiga med maten. Ibland tar vi med friluftsköket, oftast blir det brasa och då tar vi med stekpanna och ev kastrull. Oftast har vi dålig framförhållning och det blir lite si och så med variationen. Är det någon som skulle vilja dela med sig av tips och idéer som inspiration? Vad äter/åt ni ute med era barn? Alla bidrag uppskattas. Kanske kan vi samla en idébank här!
MVH
/Mikael
Jag brukar förutom den vanliga fickan eller lunchen även planera in en liten fika innan man åker hem. Resan brukar bli lugnare då. En extra liten termos med vatten i bilen och en chokladmugg med en macka eller liknande. Minnet av turen blir bättre och det blir inte kaos när man väl kommer hem med en packning som skall sorteras, torkas osv.