Många som läser men få som skriver...?

Det verkar vara många som besöker detta forum. Men ni alla, skriv mera inlägg. Berätta hur turen varit. Vart var ni, hur var isen, hur smakade kaffet :) etc

Låt höra!

Mvh
Petter

Bra förslag!

Givetvis krävs svar ifall den här sidan ska bli innehållsrik. Därför svarar jag dels dig och del mig själv på ett tidigare inlägg. Idag körde jag Edsviken tur och retur (och även otur. Jag förfrös nämligen örsnibbarna i motvinden!) Plogade banor fanns idag åtminstone på Krogrännets sjöar. Vallentunasjön och Edsviken hade en plogad bana över sjön. Norrviken hade rundbana. Hur det var på Brunnsviken vet jag inte, men det svarar väl någon annan på?!!

Vill inte locka ut okunniga

Jag vill inte ha på mitt samvete att ha lockat ut någon som saknar kunskap, utrustning och sällskap på isar som inte är idiotsäkra. För en dryg vecka sedan drog en tjej jag träffade förra söndagen upp en skidåkare som nog inte klarat många minuter till i vattnet. I måndags omkom en skidåkare som plurrat i ett sund där det är svårt att hitta hållbar is även när det varit –20 C grader ett bra tag, och nu hade det varit runt -1 C grad i en vecka. Även den tjockaste is har sina svaga punkter.

Per Brune

Tänk först! Skriv sen!

Tack för din kommentar! Självklart ska vi inte locka ut varandra till vanskligheter. Just därför är det behov av tydliga informationer och svar på frågor, så att vi kan öka möjligheten till positiva upplevelser och minimera olycksriskerna.

Var och en har ansvar för sin egen säkerhet.

Här skriver vissa att de inte vill locka ut folk på osäkra isar. Jag anser dock att det är upp till var och en att ansvara för sin egen säkerhet och att det man läser på dessa sidor främst är förslag på sjöar som KAN gå att åka på. Så gör som Petter föreslår, rapportera mera men skriv inte att en is är säker.
Samt, om ni läser israpporter, skaffa kunskaper om is innan ni ger er ut, oavsett hur tjock isen sägs vara.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
isplanket Många isar!! Israpporter 0

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg