• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Man eller Qvinna?

se inlägget

  • kvinnan

    Röster: 5 25.0%
  • mannen

    Röster: 5 25.0%
  • förutsättningarna är i det närmaste identiska, oavsett kön

    Röster: 10 50.0%

  • Totala väljare
    20
Varför skulle vi stå kvar på perrongen? Låt kvinnorna styra. Sen kan robotarna arbeta och vi män gå och fiska. Hur bra som helst. Enda nackdelen är ju om man skulle få en fisk.
 
nej det så klart. men det är ett intressant skeende.

även om det i det stora hela är bra kan det nog för den enskilde, på sina håll, vara lite halvt förvirrande. jag blir inte förvånad om mycket av mäns våld mot kvinnor, dom höga skillsmässotalen, singeltäteheten i vårt land mm har sin förklaring i att mannens roll inte längre är lika självklar (och nödvändig) som tidigare.

på samma vis som man kan fundera på konstruktionen där karriäristen jobbar 80timmar /vecka medans fullt duglig arbetskraft ska stå vid sidlinjen och inte anses kapabel till någonting, kan man ju fundera på det lämpliga i att kvinnan ska "göra allt".

sen är det ju lite tokigt att kvinnorna i så stor utsträckning hänger upp sitt sökande efter en ny man på dennes ekonomi och yrke, när dom samtidigt jobbar stenhårt på att ta över allt fler av just dessa statusfyllda och högavlönade yrken..

det lär ju varken bli lättare att hitta eller vara en "bra" man i framtiden...
 
aj du inte känner jag igen din verklighetsbeskrivning inte, men så är jag ju singelkarriärristen som jobbar 40 timmar per vecka. At jag är singel har nog varken med att kvinnorna tar över eller att jag tjänar för lite. snarare att jag trivs ganska bra som jag har det.

jag går nog och fiskar jag, men för säkerhets skull utan att sätta krok på tråden, verkar lugnast så
 
en annan sak, som gränsar till det här ämnet, som på ren svenska är förd*ävlig är alla dessa stackars fäder som blir utmanövererade av massa galna och manshatande socionomer som lierar sig med barnens mödrar.

hörde just ett fall på karlavagnen. från att varit "världens bästa pappa" får plötsligt inte fadern träffa sina barn överhuvudtaget. det finns mängder av liknande fall, dom flesta tycks grunda sig på hopdiktade historier som kvinnorna tutat i sina barn att leverera.

vem är det som är maktlös, överkörd och helt utan talan i det fallet?
 
först och främst patric, kan inte du bara strunta i att klicka fram mina trådar, så har både du och jag ett problem mindre. jag får inte på något vis ut något av dina kommentarer och du stör dig ju, om möjligt, ännu mer på mina. så det är väl väldigt enkelt att lösa.

Men snälla du Flanell. Hur känns det egentligen?

hur så? du får gärna tycka att jag har fel i sak men att gå in på hur jag "känner mig" ser jag ingen relevans i. vad menar du och framförallt vad är det i tråden du upplever så märkligt att du känner behov av att göra kopplingar till och ifrågasätta mitt mående?



Precis, Flanell - du behöver lära dig att chilla, även om jag vet att det ibland kan vara svårt i denna värld... Att vara arg är ingen konst, motsatsen är klurigare.
Chillmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=BWVnZAJaq4Q

Trevlig helg till alla!

jag vet knappt vad ordet chilla betyder, men så mycket har jag förstått att det för mig är totalt ointressant att fördjupa sig i. det är väl mest sånt som skoltrötta 13åringar, såna där som har brallor där halva arslet syns, som sprider ut skor över hela hallgolvet och slänger cykeln mitt på garageuppfarten, ägnar sig åt.

jag är inte på ett diskussionsforum på internet för att ta det lungt och hurvida jag bemästrar den konsten i andra sammanhang vet du inte ett smack om och har heller absolut ingenting med att göra.

jag tycker vi gör så att du fortsätter fundera på vilken ny ringsignal du ska ladda ner till mobilen, eller vad det är för annat viktigt som upptar din tid, så låter du mig engagera mig i det jag brinner för eller vill förändra.
 
först och främst patric, kan inte du bara strunta i att klicka fram mina trådar, så har både du och jag ett problem mindre. jag får inte på något vis ut något av dina kommentarer och du stör dig ju, om möjligt, ännu mer på mina. så det är väl väldigt enkelt att lösa.



hur så? du får gärna tycka att jag har fel i sak men att gå in på hur jag "känner mig" ser jag ingen relevans i. vad menar du och framförallt vad är det i tråden du upplever så märkligt att du känner behov av att göra kopplingar till och ifrågasätta mitt mående?





jag vet knappt vad ordet chilla betyder, men så mycket har jag förstått att det för mig är totalt ointressant att fördjupa sig i. det är väl mest sånt som skoltrötta 13åringar, såna där som har brallor där halva arslet syns, som sprider ut skor över hela hallgolvet och slänger cykeln mitt på garageuppfarten, ägnar sig åt.

jag är inte på ett diskussionsforum på internet för att ta det lungt och hurvida jag bemästrar den konsten i andra sammanhang vet du inte ett smack om och har heller absolut ingenting med att göra.

jag tycker vi gör så att du fortsätter fundera på vilken ny ringsignal du ska ladda ner till mobilen, eller vad det är för annat viktigt som upptar din tid, så låter du mig engagera mig i det jag brinner för eller vill förändra.

Herregud. Du är overklig.