Martin Fjaderlatt.se; sa:Jag vet inte om jag tycker att de dyra märkenas grejer håller så jäkla mycket bättre än de billiga.
Eller är det bara jag som får sy i knappar även i dyra kläder?
Är det bara jag som hittils aldrig har ägt en Gore-tex-jacka som har hållt längre än 3 år?
[Ändrat av Martin Fjaderlatt.se 2007-04-10 kl 19:43]
Min GTX jacka har precis passerat 3-års gränsen och är fortfarande i bra skick. Jag använder den dagligen som regnjacka och har haft med den på många turer (vandring, skidåkning, isklättring mm). Jackan är en Tierra Cassin Ridge, som jag köpte i rea för runt 2200kr. Fullpris på 4500kr tycker jag är för mycket, men jag anser att priset jag betalade är rimlig.
Mestadels av min friluftsutrustning är 'märkesgrejer' men inte allt. Jag har t ex aldrig hittat bättre vandringsbyxor än brittiska militärens (Combat 95), som jag köper begangnad för runt 100kr. Jag tror de flesta seriösa friluftsfolk väljer utrustning baserat på funktionalitet och prestanda, och inte för att det är ett 'måste-ha' eller flashig grej. Min Norröna ramryggsäck var extremt dyr men den är inte speciellt cool att gå på stan med på lördagar. Den är däremot väldigt mycket bättre än de andra, billigare ryggsäcker som jag har ägt (och förstört) tidigare.