Slut rapport
Efter att ha kontrollerat mina nya Lundhags M's Bielne Mid så hittade jag 3 stora fel på ett par helt ny köpta oanvända kängor
Blev så besviken på kvalitets nivån så jag använde min ångerrätt och skickade tillbax dem.
fullständig rapport kommer inom kort.
Slut rapport.
bifogar bilder på felen/skadorna som var direkt ur kartong.Hur de kunnat komma ut i handeln är en gåta.
fel 1: vänster känga. på insidan där man har hälen så är skinn och gummi ihop limmat. på min fanns inget lim så gummit hade släppt. img_1505.
Noterade att det var dåligt limmat kanten runt.mer lr mindre på båda kängorna
Läste ett inlägg här på utsidan att personen hade haft problem med att gummit började rulla ned sig efter ett tag,det misstror jag inte en sekund efter att sett konstruktionen.
fel 2 och 3:
(2)höger känga.gummit kraftigt repat (troligen efter ett kraftigt sandpapper lr rasp). img_1499.
(3)skinnet på skaftet är så skavt så yt skiktet är borta img_1502.
Hade kängorna kostat max en tusing(1000kr) som 2:a sortering så hade man ev kunnat leva med Felen.
För de 3000-4000 kr ett par Lundhags kan kosta så borde kvalitetsnivån vara där efter.
Beklagligt att man ska behöva läsa i inlägg på utsida och på andra web platser att sulor släpper,
Gummi som spricker.Sulor som slits snabbt.
Jag kan köpa att skosnören går sönder (ja vissa klagar på det) och att sulan är hal (Lundhags Järpen förtydligar att de har sommar respektive vinter sulor beroende på modell)
En Lundhags skal känga som ide tror jag på men inte som kvalitets nivån är idag.
Ska bli intressant hur de nya ägarna styr upp det.
Kommer vänta med iver på den dagen nivån är så att jag köper mig ett par.
Valde att använda min ångerrätt ,därför valde jag att Returna a 59kr .
Kände att det är bättre att förlora 59kr(returkostnad) nu än att vara en massa mil från civilisationen och inte ha 100% förtroende för min livsnödvändiga utrustning.
Tyvärr har det överlag på allt för många produkter blivit för mycket vinst tänk på Kvalitetens bekostnad.
Här är det viktigt att vi som kunder sätter ned foten!
Mitt råd: Kontrollera allt nytt du köper (helst i affären) och efter 11 månader gör du en ny kontroll ifall du har 1 års garanti (vissa varor har tex 2 år)
Osäker konsument! Kolla här på konsumentverket
http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/lagarregler/
MVH