Min stora sjuåring vill gärna ha och behöver en riktig vandringsryggsäck. Jag vill att den skall vara liten, hon skall bara bära några få kilon, men samtidigt räcka ett tag upp i åldrarna så hon inte växer ur den så fort. Vi har hittat en Lundhags Rocket på nätet, som rymmer 15 liter och har ett riktigt bärsystem. En rosa förstås. Men jag hittar ingen information om den och hittar den inte heller i affärerna på stan. Vill inte gärna köpa grisen i säcken så jag undrar om någon kan råda till något. Det står att den skall passa för ca 8-12-åringar, men jag vet inte hur de åldrarna stämmer med verkligheten, hon är som en 8-åring i klädstorlekar, så den borde passa.
Annars verkar Bergans barnsäckar vara jättebra, men det verkar som om många växer ur dem i 9-årsåldern och eftersom min dotter är stor för sin ålder så måste vi troligen köpa en ny säck om bara ett par år. Det vore bättre att kunna köpa en ryggsäck som hon befinner sig i nedre delen av storleksspannet av.
Annars verkar Bergans barnsäckar vara jättebra, men det verkar som om många växer ur dem i 9-årsåldern och eftersom min dotter är stor för sin ålder så måste vi troligen köpa en ny säck om bara ett par år. Det vore bättre att kunna köpa en ryggsäck som hon befinner sig i nedre delen av storleksspannet av.