Lowriders är väl aldrig bra Har använt lowriders tidigare fram på cykeln men jag tycker att väskorna kom för nära marken. Cyklar man på dåliga vägar så är det lätt att väskorna slår i stenar och kanter där vägarna är ojämna. Nu använder jag en vanliga pakethållare både fram och bak. Jag tror jag kommer att bygga egna pakethållare från grunden när jag skaffar en ny cykel igen. Det skulle vara bättre med högre pakethållare så att man får upp väskorna från marken när man cyklar på dåliga vägar. Sedan skulle det vara en fördel att ha ett rör som var fäst i bromfästen och gick rakt bak. Pakethållarna skulle då bli stabilare och samtidigt skulle man kunna flytta ner väskorna om man cyklade asfaltvägar.
Varför vill du ha lowriders? Är det för att de är coolt eller bara för att du vill få ned väskorna närmare marken?
/Stellan
Jag gillar känslan av stabilitet särskilt i låga farter uppför backar. När jag hade hög tyngdpunkt och cyklade i england var det svettigt att hålla balansen på de smala backiga vägarna. Nu har jag tillverkat egna lowriders fram anpassade till hojen och till ortlieb-väskor. Efter att ha läst inläggen framstår det som att risken för wobbling är betydligt överdriven, så nu ska jag svetsa till lowriders bak också. Jag har har faktiskt fäst hållarna fram i bromsfästena och det blir jättestabilt! Återkommer med bilder senare.