Jag föredar fickor på jackan, helst på magen, de är för mig mindre ivägen än byxfickor då jag cyklar. Blixtlåsstängning är för mej ett måste, litar inte på något annat, möjligt riktigt stark kardborre.Förvisso, men då behöver ni ju inte kommentera här i regnbyxtråden ;-) Äsch, jag nappar:
Själv svettopendlar jag helst inte, snittar kanske 22 km/h genom Stockholm och Solna, trots tillgång till dusch och torkrum. För att vara tydlig är det inte sååå många gånger per år jag cyklar med regnbyxorna, men det är samtidigt typfallet för användning av dem; ibland över kortbyxor och ibland över ordinarie kontorsbyxor. Ofta blir det hämtning av barn som ibland antingen vill göra något ytterligare eller tjurar ihop. Ibland ska jag vidare till något där jag inte kan byta om. Då är det oskönt att vara fuktig och eventuellt kall. Framfickor är bra för att snabbt komma åt mobiltelefon och nycklar. Ibland har jag plånboken i bakfickan eftersom jag stannar till och handlar i olika butiker på hemvägen (bland det bästa med att cykla i stan).
Men du väljer vad som passar dej.
/Patrik