lördagen den 29 sept. vandrar vi...

runt i Kolmårdens skogar. Förlsaget just nu är Fjällmossen runt och läger vid lilla Göljen. Där ska det tydligen finnas ett vindskydd om man inte vill tälta. Om vi inte fått manfall sen sist så är det i alla fall fem personer som ska med och vill ytterligare någon haka på så gör det.

Jag längtar verkligen ut!

på återseende

Annika

Annika

Hallå på er Östgötar..!

Det börjar bli dags att räta ut några frågetecken.
När, var och hur..? Är ju ett välkänt begrepp och det funkar även nu...

Skall vi ha någon samlingspunkt och isåfall när och är det några som behöver samåka.
Nu har vi veckan på oss att samla ihop oss här på forumet, så rita ner era förslag!

/Dennis

Jag träffade Mattias i helgen och vi funderade på om start vid 9 på lördagen passar. Enligt hörsägen så ska det vackra vädret hålla i sig och ser nästa helg ut som denna så blir det ju riktigt bra. Hur stort är vindkskyddet som du föreslog?

Sörmlandsledens vindskydd är väl lagom för 4 till 6 personer att sova i, själv så tar jag tält till mej och jycken. Vi var ute i helgen som var och det funkade perfekt, trots att det regnade ganska rejält...

Klockan 09.00 blir bra för min del, men ska vi samlas någonstans för gemensam avfärd?

/Dennis & Selda

Tjena östgötar...

Jag är lite sugen på att hänga med nästa helg... som jag sa tidigare så är jag lite av en nybörjare men det låter inte som de blir någon extrem vandring så det kan väl kanske passa ?

Jag är anpassningsbar så bestäm tid och plats ni så är jag där då!!!

Jag har bil och utgår från Linköping så är det någon som vill ha lift så finns det möjlighet till de!

/Jonas

Nästa helg!!!

Kul Jonas, att du vill hänga på.

Jag tycker vi följer Dennis förslag och går till det där vindskyddet, var det nu var. Vad sägs att åka kl 0900 från Norrköping?

Som det verkar idag så borde vi klara oss på två bilar. Om Jonas ändå värmt upp sin och åkt från Linköping kan det ju vara lämpligt att den fortsätter att rulla. Eller vad säger du Jonas? Som den fattiga student jag är så har jag fortfarande inte skaffat någon bil utan får snällt be om att få åka med någon.

/Mattias

Ska vi ses vid OK/Statoil vid Stockholmsrondellen när bilarna är fulla? Skulle kunna ses hos mig också, det är ju mer eller mindre på vägen.

/Mattias

Min bil kan fortsätta rulla.. Går alldeles utmärkt... Som sagt.. ni får bestämma var vi ska träffas.. jag kan hämta upp någon hemma om det är så!!! säg bara var o när...

Jag har plats för en person med ryggsäck, sen är det tyvärr fullt för hunden fyller hela kofferten...
Ska vi samlas hos Mattias så blir det bra klockan 09.00 och jag hoppas att han inte har flyttat, eller nåt.

Vi kanske får avvakta lite och se exakt hur många vi blir. Ska vi samlas hos mig är det ju bra om de som behöver blir hämtade innan eftersom det kostar att ha bilen parkerad.

/Mattias

Visserligen bor jag i Linköping så det hade varit läge att lifta med dig Johan (jonas, johannes... jag vet i skrivandets stund inte vad du heter!) men om någon av mina norrköpingsvänner känner för att göra något på fredagkvällen så kommer jag redan på fredagen. Mattias, ska vi göra ett nytt bio/dricka öl-försök? eller är det något annat kul på G på fredagen?

Annika

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
annex vandring 27-28 sept Östergötland 57

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg